Halflife 2 episode 2 geen geluid van stemmen van personages

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robin Hood

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2002
Hallo,

Via Steam heb ik Halflife 2 aangeschaft (Orangebox). Een paar jaar geleden speelde alles perfect, nu dacht ik begin weer eens opnieuw. Halflife 2 episode 1 is alles goed.

Nu wil ik Halflife 2 episode 2 spelen, maar blijkt alles het te doen, behalve dat er geen geluid van stemmen van personages hoorbaar zijn?

Weet iemand een oplossing van dit probleem?

gr
Robin

sorry voor mijn late reactie, maar zie je vraag nu pas.
weet niet of je probleem al is opgelost, zoniet, dan kan ik je wel even ermee helpen.
Valve, de maker van HL2 en de episodes maakt fantastische games, maar, ze zijn een RAMP
met hun updates. iedere keer weer flikken ze het om een update te releasen die dan wat fixed
maar gelijk ook andere dingen verkloot. sorry, maar kan t niet anders zeggen, word gek van die
gasten.

nu dus weer, ze hebben een beta update gereleased, en je raad t al, die maakt dus dat alle npc's
(figuurtjes) niet meer praten. hoe presteren ze het he?!?!

helaas is er nog geen oplossing voor voor zover ik weet,
echt waardeloos van Valve, en dit is niet de eerste keer, eerder de 4de keer ofzo.
schrijven naar Valve heeft geen zin, ze reageren niet. nu maar hopen dat ze t snel fixen.

succes,
Leon

Er is een oplossing voor dit probleem.

Rechtsklik in de Steam Library op Half-Life 2: Episode Two en selecteer "Properties" of "Eigenschappen". Ga naar het tabblad "BETAS" en selecteer "beta - SteamPipe beta". Sluit daarna het venster af.

De eerst volgende keer dat je het spel start krijg je een melding dat het spel wordt bijgewerkt. Dit kan even duren en kost extra schijfruimte (ik weet niet precies hoeveel). Wanneer dit klaar is zul je merken dat de stemmen weer hoorbaar zijn en de lippen weer bewegen.

Ik heb het zelf getest en het werkt. Bron van de oplossing:

http://www.youtube.com/watch?v=HUZFJdIyn-4

o? ik wist van deze oplossing maar had begrepen dat hij niet werkte voor de ep2 versie.
maar jij hebt t dus zelf getest M4RCO, dus t werkt ook voor ep2. bedankt voor deze oplossing,
goed om te horen. Toch blijf ik t vreemd vinden dat Valve zo met zijn games en klanten omgaat,
want veel mensen zullen tegen dit probleem blijven aanlopen na aanschaf, en maar weinigen zullen
deze oplossing vinden, snap dan ook niet dat Valve niet kiest voor een soort programmatje dat dit
automatisch doet, wat natuurlijk makkelijk kan met Steam, maar dat is weer een ander verhaal.

leon

De oplossing die M4RCO opperde, werkt echt! Iedereen bedankt
:thumb:

Groet
Robin Hood

Ik heb dit spel in 2009 gekocht en toen ik het destijds speelde had ik geen last van dit probleem. Waarom dat het nu niet meer werkt vind ik ook een vreemde gang van zaken.

Er is een andere fix beschikbaar:

http://steamcommunity.com/app/420/discussions/0/828938532772714069/ (Engelstalig)

Turrican2 zei:
Working well for me , I looked around on the forums and did the steampipe beta thing yes the voices came back but some textures were not being mapped correctly so had to re-intstall HL2 episode 2 and used your fix 10 out of 10

Deze heb ik (nog) niet uitgetest.

EDIT:

Ik heb bovenstaande fix inmiddels geprobeerd en het werkt.

Laatst bewerkt:
Dankjewel, mocht het probleem zich weer voor gaan doen, zal ik zeker deze fix gaan proberen.

gr
Robin
:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan