halflife 2 registreren

Status
Niet open voor verdere reacties.

marsmannetje

Meubilair
Lid geworden
31 dec 2000
Ik was er al bang voor, maar t lijkt me zo'n mooi spel...

Ik heb vandaag mijn gekochte halflife 2 geinstalleerd, maar bij het registreren krijg ik een foutmelding bij steam.
Het lijkt gewoon op een storing bij steam, dus later nog maar een keer proberen.

Maar het is toch een schande dat het eerlijke kopers moeilijk wordt gemaakt om een spel te kunnen installeren en spelen?
Vermoedelijk had ik bij een illegale versie allang kunnen spelen zonder enig probleem.

De bedrijven die op deze manier spellen uitbrengen moeten gaan oppassen dat ze eerlijke kopers niet in de handen drijven van de illegaliteit.
Mensen die gratis willen spelen, die doen dit toch wel. Hoe goed je je product ook beveiligd.
Een goed beveiligd spel zorgt er allleen maar voor dat je het je klanten (de kopers) moeilijk maakt. Belachelijk.

Maaruh hebben meer mensen problemen met t registreren van de legale hl2 bij valve?

De enigste werkende illegale versie is die van Valve zelf en als je deze download en installeert, blokkeert Valve je IP/Steam-account en kan je dus helemaal niet meer spelen. Ook niet met een legale versie als je die daarna hebt gekocht.

En voor de rest had ik geen problemen met Steam. Nog steeds niet trouwens. Je kan, na registeren, Steam offline laten werken als je het spel wilt spelen.

inmiddels werkt het overigens.

Maar ik blijf het gewoon een belachelijke manier van werken vinden.
Ik denk overigens niet dat alleen de door valve op internet gezette versie werkt. Er zijn er dus echt wel meer.
Er zijn zat versies en makkelijke mogelijkheden om de offline-versie aan de praat te krijgen.

Ik koop al mijn spellen die ik graag speel, maar als ze de beveiliging nog een beetje opvoeren, dan ga zelfs ik alles downloaden.

Ze doen het om illegaal gebruik tegen te gaan, maar in de praktijk zullen ze het alleen legale kopers moeilijk maken.

Overigens download ik ook wel eens illegaal een spelletje (alleen de spellen die ik voor de "heb" wil hebben, gewoon om even te bekijken enzo), lukt altijd vrij makkelijk. Ik vind het alleen niet eerlijk om een spel wat ik leuk vind illegaal te downloaden. Die koop ik dus gewoon.

Overigens zorgt de beveiliging er volgens mij voor dat je dit spel eigenlijk niet meer 2ehands mag verkopen.
Niet dat ik dit doe, maar er zijn veel mensen die dit wel doen en ik ken genoeg mensen die deze 2e handsspellen ook kopen.

Ik vind dat eigenlijk niet zo eerlijk dat dit voorkomen wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan