Hall.dll beschadigd of onvindbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mau8999

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 dec 2009
Ik heb vandaag mijn laptop geformateerd en daarna de recovery CD-s (voor Windows XP) gebruikt. Bij het installeren van de eerste CD kreeg ik al 10 foutmeldingen. De 2e kan ik niet eens installeren. Ik krijg nu de hele tijd de melding (bij opstarten) dat windows niet kan worden opgestart omdat het bestand hal.dll is beschadigd is of niet kan worden gevonden.

Ik heb geprobeerd dit hall.dll bestand (gedownload op een andere pc) via een USB-stick aan te bieden aan de laptop. Maar die leest ie niet.

M.a.w. ik kan helemaal niets meer met mij laptop. Wie o wie kan mij verder helpen?

zitten er geen krassen op de cd's? dat is namelijk vaak een oorzaak. ook kan het zijn dat je CD speler beschadigd is of heel moeilijk CD's met de minste krassen kan lezen (wat toevallig vandaag ook het geval was bij een vriend van mij:thumb:)

Even voor de duidelijkheid,heb je geformatteerd omdat je al 'n probleem had?
Met de recovery cd's hoef je toch niet eerst te formatteren,wat is het voor merk/type laptop?

Laatst bewerkt:
Hoi !

Voor de zoveelste keer op dit forum (we hebben een zoekfunctie !):

Boot from Windows xp CD and choose R to enter the recovery console

at the prompt, type
Attrib -H -R -S C:\Boot.ini
DEL C:\Boot.ini
BootCfg /Rebuild
Fixboot

Greetz,

Harry.

"Boot from Windows xp CD and choose R to enter the recovery console" >>> maar ik kom helemaal nergens. het enige dat ik kan is: opnieuw opstarten en dan krijg ik dus vervolgens die melding

Ik had hiervoor geen problemen met mijn laptop, alleen stond er zoveel "bagger" op na 3 jaar dat ik 'm geheel opnieuw wilde installeren.

De CD's zijn (zover ik kan zien) OK.

Hoi !

Zioe even een willekeurige Win XP CD te lenen/stelen/downloaden, en start daarvan op !

Dan voor je de commando's uit zoals boven beschreven.

Een van tweeen: Of je recovery-CD's zijn beschadigd of je HDD is defect/niet volledig geformatteerd.

Greetz,

Harry.

Hoi Harry,

Heb ook andere Recovery CD's geprobeerd. Hij blijft de melding geven. Dan lijkt het er op, zoals jij aangaf dat de HDD niet volledig geformateerd is of defect is. Stel dat ie niet volledig geformateerd is, hoe kan ik er voor zorgen dat dat dan wel gebeurt?

Als de HDD defect is zit er denk ik niets anders op om een nieuwe HDD te kopen.

Groeten,

Maurits

Hoi !

Download hier: http://www.ultimatebootcd.com/download.html de UBCD (bovenste download).

Brand het bestand als .ISO op een CD, start daarvan je laptop op. kies voor: Hard disk tools, en test de HDD met het tooltje van de juiste fabrikant.

Is de schijf Oke, dan kun je met Super Fdisk van dezelfde CD de HDD alsnog formatteren.

Greetz,

Harry.

Bedankt. Heb een systeem recovery toch kunnen uitvoeren door bij het opstarten de r in gedrukt te houden.

Dat is nu typisch zoiets dat we waarschijnlijk makkelijk/vlug hadden kunnen oplossen als we de info (merk/type) hadden gekregen waar ik in #3 al naar had gevraagd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan