• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hallo Ingrid B. lotto trekking

• Onderwerp starter Onderwerp starter ppms
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ppms

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2006
Hallo Ingrid B,

Ik heb een vraagje, ik ben een mooi programma tegen gekomen wat is gemaakt door jou, lotto trekking (zie bijlage) Ik wilde vragen kan je zo iets ook maken voor onze sportvereniging i.v.m. toernooien.

Ik zoek namelijk zoiets maar dan getallen van 1 t/m 200 het kan dus heel divers zijn hoeveel getallen ik nodig heb maar altijd van 1 t/m (± 40 tot 200)

In de bijlage (inloop indeling verrassingstoernooi versie 1.1 ingrid) zouden de getallen in ronde 1 willekeurig en bij elke loting weer anders moet worden ingevuld. En dan wel op deze volgorde eerste getrokken getal in cel H6 dan tweede in G6, C6, B6, H7, G7, C7, B7, H8, G8 enz. enz.

Nu doe ik de loting met bingoballetjes en dat is best veel werk en dan handmatig invullen in Excel.

Ik zie heel graag je reactie tegemoet.

Bijlagen

Ingrid B is lid van HelpMij, en post veel in de sectie Excel.
Dus het topic is ok, alleen het start een beetje vreemd.
Het is niet de gewoonte om een topic te richten aan een bepaald persoon. Maar dat terzijde.

De vraag is eigenaardig, maar ok.

Laatst bewerkt:
Topicstarter de kans gegeven om titel en aanhef aan te passen. Lukt dat niet dan ..... doe ik het.

paniek

Wat een paniek.

Als je het goed leest in het stukje heeft Ingrid B. wat in Excel gemaakt voor een lotto trekking en daarvoor de vraag aan haar, of mag dit soms niet op deze wijze. Misschien begrijpt Ingrid B de vraag wel.

Wat een paniek.

Als je het goed leest in het stukje heeft Ingrid B. wat in Excel gemaakt voor een lotto trekking en daarvoor de vraag aan haar, of mag dit soms niet op deze wijze. Misschien begrijpt Ingrid B de vraag wel.
Totaal geen paniek hier, bij jouw wel? Zoals in PB aangegeven, het is een openbaar forum waar iedereen mag reageren. Persoonlijke verzoeken kan je op een nadere manier regelen.

hoe

Op welke manier kan ik dit dan doen aan Ingrid B.

Op welke manier kan ik dit dan doen aan Ingrid B.
Zoek in het forum naar Ingrid B en stuur haar een email, mits ze dit aan heeft staan zal ze reageren of niet.

snap het

Nu snap ik het en voor de andere excuus voor het ongemak. Als bij Ingrid B dit niet aan staat hoe dan.

ppms,

Weet niet in hoe ver je VBA kennis gaat? als je er een beetje inzit dan kan je de code redelijk verbouwen naar wat jij nodig acht.

En wat de consternatie van hierboven betreft:
vragen speciefiek voor iemand op het forum komen wel vaker voor hier.
alleen wordt er dan niet zo vaak gereageerd :).

Maar alls ik je goed begrijp wil je:
10 getallen tussen de 0 en 201 hebben in de opgegeven cellen bij de druk op een knop?

Groet,
Ferenc

Nu snap ik het en voor de andere excuus voor het ongemak. Als bij Ingrid B dit niet aan staat hoe dan.
Kom op beste vriend. Nogmaals, dit is een openbaar forum, verdiep je dus in feit hoe het hier werkt en stel je vraag, gewoon openbaar. Vertel wat je wil, en wat je zelf al heb gedaan. Deze sluit ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan