Halve boot verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elisa

Inventaris
Lid geworden
5 feb 2002
Tijdens het installeren viel mijn pc uit. Toen ik weer opstartte begon de installatie opnieuw.
Later bleek dat ik nu een dual boot had.
Met zoeken zag ik verschillende bootini's maar deze is natuurlijk met 2 gelijken wel anders.
Mag die onderste regel verwijderd worden?
Bij het booten is tenminste altijd de bovenste de goede.
Is er nog een manier om dat te controleren?

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect

Laatst bewerkt:
Gelijk zijn ze niet, achter Rdisk staan verschillende cijfers.

Maar in dit geval kun je de tweede verwijderen, ze verwijzen naar dezelfde schijf en dezelfde partitie.

Dank je wel beiden.
Ik durfde nu de onderste regel weg te halen dankzij jou Tiborv!

l.slaats., dank je voor je linken. Ik ben er nog niet helemaal rijp voor om dat allemaal te begrijpen maar ik heb al ondervonden dat die kennis met een jaar beter kan zijn. Je linken zijn dus mooi opgeslagen.
En raad eens? Ondertussen opnieuw opgestart en ik kreeg meteen het welkomstscherm!!!
Joepie!!!!!!!!!!! Weer wat perfecter :D

Heb ze ook bij mijn favorieten staan hoor! Als ik het niet meer weet kan ik hier op terug vallen.
Graag gedaan :)

You're right...

Ik begrijp er helemaal niets meer van want toen ik die dual-boot creerde was de tweede schijf er uit. :confused:
Windows maakte alleen een dual omdat mijn pc weer eens zin in een dutje had toen ik halverwege was en ik opnieuw moest installeren.
In ieder geval. Het is dankzij jullie gelukt. Ik hoef niet meer te kiezen.
Die schijf 1 heb ik met veel moeite kunnen formatteren en nu zit hij in zijn externe behuizing.
En doet die ext.behuizing het Elisa? Nee meid, 3 jaar is oud voor een pc. Vast geen usb2 :D
Heerlijk toch dat computeren!
En nu gauw naar mijn nieuwe pc toe. Het wordt tijd voor gezellig prutsen.

Allemaal heel erg bedankt!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan