Halvering van de "door het systeem gereserveerd" partitie,onder Windows 7.

Status
Niet open voor verdere reacties.

alfran

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2009
Hallo allemaal.

Ik heb onder Windows 7 Ultimate 64bits mijn C-partitie,met de" door het systeem gereserveerde partitie van ong. 100MB",
moeten klonen van een 2 TB schijf naar een 1 TB schijf.
-vanwege een slechte harde schijf..,heel vervelend-

Ik heb dat gedaan met Acronis True Image 2010(13,6029) waardoor echter "de door het systeem beheerd" partitie/schijfruimte gehalveerd is.:shocked:
Hij is dus nog maar 48MB.

Dit was wel mijn eigen fout,want ik heb Acronis de schijf proportioneel laten kopie-eren,automatisch..
Alles werkt verder wel,maar ik vrees in de toekomst misschien toch tegen problemen aan te lopen.

Ik heb al van alles geprobeerd,bv een schijfletter te koppelen aan de" door het systeem beheerd".schijfruimte/partitie,maar ik kan hem met geen mogelijkheid,ook niet via een externe harde schijf, vergroten naar zijn originele grootte..???

Je zou denken dat je gewoon ff een partitie met Easeus,Paragon of Acronis kopie-eerd naar een externe harde schijf en klaar is kees,maar helaas blijkt dit niet te werken.
Dat het niet werkt op de gewone C partitie is logisch,want de door het systeem beheerde partitie zit helemaal vooraan op de schijf en ernaast is dan ook geen plaats..:confused:

Wie weet hier een oplossing voor???

is het dan zo moeilijk??

:confused:
jammer niet1 suggestie..??

Het enige dat mij te binnen schiet is een image maken van je huidige C schijf, vervolgens verse install van 7, C en systeem partitie verwijderen...C opnieuw aanmaken (dan wordt ook de nieuwe systeempartitie aangemaakt) ....en vervolgens je laatste image van je C schijf terugzetten...
(vergeet niet al je USB devices los te koppelen, dat geeft namelijk nog wel eens problemen bij het aanmaken van de systeempartitie)

Succes!

re

Knalgeel bedankt voor je inbreng.
Dat van een verse install wil ik eigenlijk pas in laatste instantie doen,maar nu je dit zo zegt bedenk ik me ineens,dat ik altijd images aanmaak met acronis van de c-partities m�t de eerste 50/100mb.(dus eigenlijk van 2 part).

Ik kan idd. een verse install doen,..gaat snel,heb ik al vaak gedaan

En dan installeeer ik dus mijn windows 7 ultimate 64bits,maak de eerste 100mb en c-partitie aan,vervolgens verknoei ik de c-partitie(vele nmogelijkheden)
en laat hem overschrijven door mijn eerder aangemaakte image van enkel mijn c-partitie..idd..dat gaat lukken..;)

In ieder geval bedankt voor je inbreng,maar gezien het feit,dat mijn systeem uitstekend draat met slechts 48MB ipv 100MB en daarvan zijn ook enkel iets van 29MB in gebruik wacht ik het nog even af.

Maar nogmaals ,bedankt voor je idee, knalgeel,dat stel ik zeker wel op prijs.

De systeempartitie wordt automatisch aangemaakt dus hoef je niet zelf te doen maar het is het slimste om eerst een image te maken van je C schijf (dus niet de oude image gebruiken)...en daarna de setup te starten vervolgens de C en systeempartitie verwijderen, nieuwe C partitie aanmaken van de resterende ruimte en vervolgens krijg je de melding dat windows zelf de systeempartitie gaat aanmaken.
Eenmaal windows geinstalleerd....dan de image terugzetten die je net voor de nieuwe setup hebt gemaakt.
Maar nogmaals, let op USB devices, koppel zoveel mogelijk los op je toetsenbord en muis na...het is mij al een keer gebeurd dat windows de systeem partitie niet wilde aanmaken, na loskoppelen van alle usb apparaten ging het wel goed.

Mocht je het een keer gaan uitvoeren..... succes! :thumb:

Laatst bewerkt:
hier eindigt het dan

Welnu,een echte oplossing zonder herinstallatie is er nog niet gevonden,maar eruit komen zal ik wel.

knalgeel nogmaals bedankt en dan kan dit topic gesloten worden.:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan