Hamachi foutmelding. WAT DOE IK FOUT?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartspagina

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2008
Als ik een ander computer bij mij thuis wil verkennen, krijg ik dit:

01561886.gif

Volgens mij en de handleiding kloppen wel de instellingen.
weet iemand wat ik fout doe?

Heb je in de settings van Hamachi toevallig het vinkje voor "Disable vulnerable Windows services" aanstaan? Deze moet hiervoor niet aangevinkt zijn ;)

Interessante vraag is ook of je met 2 pc's tegelijk vanaf 1 thuisnetwerk (dus over 1 Internet ip-adres) wel Hamachi kunt gebruiken?

Tijs.

sorry voor de late reactie

ik reageer een beetje laat omdat ik druk bezig was. Maar alles heb ik zekerweten goed ingesteld. Dat vinkje heb ik namelijk ook niet neergezet. Ik kan het wel via een omweg, maar het lukt dus nogsteeds niet als ik op "Verkennen" druk. Ik snap alleen dit niet:
Interessante vraag is ook of je met 2 pc's tegelijk vanaf 1 thuisnetwerk (dus over 1 Internet ip-adres) wel Hamachi kunt gebruiken?

Tijs.
Kan je het wat beter uitleggen?

Kijk, je bouwt een soort VPN (Virtual Private Network) op met Hamachi. Normaal gesproken is het niet mogelijk om vanaf 1 ip-adres (dus het ip-adres dat je via je provider gebruikt voor Internet) om méér dan 1 VPN verbinding op te zetten met een VPN-server (Hamachi dus).

Nu ken ik Hamachi maar gedeeltelijk, maar ik vroeg me dus hardop af of Hamachi het wél mogelijk maakt om vanaf 1 Internet ip-adres meerdere van dergelijke VPN-verbindingen op te bouwen.
EDIT: Ik heb zojuist even een link bekeken m.b.t. portforwarding voor Hamachi, en hieruit zou je de indruk kunnen krijgen dat mogelijk beide Hamachi-gebruikers op je netwerk via Hamachi contact zouden kunnen houden indien voor beiden pc's/laptop een eigen (dus van elkaar verschillende) UDP poort wordt geforward. Zie (als voorbeeld) hier voor Thomson Speedtouch 516.

Voorbeeld:
Jouw pc heeft ip-adres (intern) van 192.168.1.100
Jij stelt als Hamachi magic port in: 12975
Jij forward in de router: UDP poort 12975 naar 192.168.1.100

Andere pc heeft ip-adres (intern) van 192.168.1.101
Op andere pc wordt als Hamachi magic port ingesteld: 12980
In de router wordt geforward: UDP poort 12980 naar 192.168.1.101

Misschien werkt het.

Tijs.

Dat schermpje waar je het in moet doen ziet er bij mij eel anders uit en kan het dus niet wat je zegt :(

Ga naar de hoofdpagina van portforward.com: link
Kies het merk en type van je router uit, en ga daar dan bij het onderdeel Hamachi kijken hoe het bij jou zou moeten worden ingesteld.

Tijs.

kijk, ik bedoel dat schermpje voor de instellingen van hamachi. Op die site staan daar veel meer instellingen dan bij mij! maar ik zal het nog eens proberen op de manier die je nu voorsteld.

EDIT:
ik loop bij "don't skip this step" vast.
als ik het ip adres in de adres-balk typ, zegt de browser: de webpagina kan niet worden weergegeven.

De web-browser die ik gebruik is IE8

Laatst bewerkt:
Probeer het eens met FireFox

Natuurlijk kun je ook gewoon de tekst en plaatjes doorkijken, en zien of je zonder dat invulveldje tóch kunt uitvinden hoe die poort(en) te forwarden.

Tijs.

Het is NIET gelukt.:eek:

Alles ging goed. totdat ik dat programmatje had gedownload om de poort te testen. Hij gaf toen aan dat de poort niet geactieveerd was ofso. in rode lettters. verder ben ik nog niet gekomen. ik denk dat ik weer opnieuw moet beginnen?:confused::(

Geen idee welk programma je het over hebt. Bovendien kun je bijna nooit vanuit je lokale netwerk testen of poorten wel of niet open staan; dat moet je doen vanaf een andere netwerk (van een vriend bijv.).
Let ook op dat het hier UDP poorten betreffen, niet TCP poorten!

Laat eerst maar eens weten welk programma je gebruikt hebt, en een schermafdruk van wat die te melden had, en welke UDP poorten je gebruikt hebt in Hamachi (en dus geforward hebt).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hier een schermafdruk van dat programma:
01568409.jpg

Je ziet de poort die ik gebruik er ook in staan

In de eerste plaats: Je moet niet portforwarden naar dat 5.x.x.x adres, maar naar het ip-adres van je pc, dus een 192.168.x.x adres danwel 10.x.x.x (kijk even na welk ip-adres je pc heeft nu).
In de tweede plaats: Het heeft niet veel zin om een poortscan te doen vanuit je eigen netwerk, ténzij je scant op je eigen ip-adres (dus dat 192.168.x.x danwel 10.x.x.x adres).
Doe je dit laatste, dan heb je maar 1 ding gecheckt, namelijk dat de Hamachi-client actief is en inderdaad die udp poort gebruikt. Je hebt dan dus nog niet getest of vanuit Internet het portforwarden werkt naar je pc.

Tijs.

Heb je nog een firewall actief staan? (bijv. de Windows Firewall, maar ook programma's als Comodo, Norton etc. hebben er zo een).
Zet tijdelijk de firewall(s) uit, en kijk of het dan beter gaat.
Dit allemaal op basis van de aanname dat het portforwarden van UDP poort 45567 al goed is ingesteld in je router en dat je die poort als magic port hebt ingesteld in Hamachi.

Tijs.

Ik heb alles al geprobeerd. Ik heb hamachi inmiddels verweiderd want het lukt gewoon niet ik heb een makkelijkere manier ontdekt om zo'n netwerk te krijgen en alles werkt. hierbij is deze vraag NIET OPGELOST.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan