Hamachi werkt niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

d0mzy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jan 2008
Hoi,

ik wil graag gaan werken met hamachi, ben niet zo heel bekend met het programma.

Ik heb op 2 computers hamachi staan, waarvan ik op de een verbinding wil maken met de ander.

Ik kom zo ver dat ik het netwerk kan vinden, maar PING kan hij niet, (time-out bij opdracht) en voor de rest kom ik er niet uit.

Het is niet mogelijk om andersom de computer in te stellen, aangezien ik op een computer het bestand heb staan en het een heel karwei ( downloadkarwei ) is om het op de ander te zetten.

Iemand oplossingen misschien?:shocked:

Dankjewel. Ik zal kijken of ik verder kom.

Totnutoe staat er nog wel de melding : Time-out bij opdracht.

Oké, edit.

Volgens een aantal mensen moet ik iets met DMZ doen in mijn wrt54g routerinstellingen. Maar welk getal moet ik nu invullen daar? Ik heb bij 0;1 een foutmelding, 2 vat ie gewoon. Maar dan kan ik nog niet pingen.

Ik zoek nog even verder op google.

Edit2 : Ik moet blijkbaar firewall uitzetten in mijn WRT54G en poorten openzetten. Kan iemand me vertellen hoe dit moet!! Want ik heb al heel wat geprobeerd en nog kan ik van beide computers niet naar elkaar pingen! Ik gebruik dezelfde router, als dit niet duidelijk mag zijn.

Laatst bewerkt:
Dankjewel. Ik zal kijken of ik verder kom.

Totnutoe staat er nog wel de melding : Time-out bij opdracht.

Oké, edit.

Volgens een aantal mensen moet ik iets met DMZ doen in mijn wrt54g routerinstellingen. Maar welk getal moet ik nu invullen daar? Ik heb bij 0;1 een foutmelding, 2 vat ie gewoon. Maar dan kan ik nog niet pingen.

Ik zoek nog even verder op google.

Edit2 : Ik moet blijkbaar firewall uitzetten in mijn WRT54G en poorten openzetten. Kan iemand me vertellen hoe dit moet!! Want ik heb al heel wat geprobeerd en nog kan ik van beide computers niet naar elkaar pingen! Ik gebruik dezelfde router, als dit niet duidelijk mag zijn.

Als je dat doet dan ga je niet meer met hamachi werken maar bouw je een verbinding op zonder hamachi.

Oké. Maar aangezien er op meerdere sites staat dat ik mijn instellingen moet veranderen, neem ik aan dat dit ook moet?! :(

Ik vind hamachi niet zo'n fijn programma, zijn er misschien meerdere die goed werken? Want als die het niet doen is het 100% aan mijn routerinstellingen.

Hamachi zet een vpn tunnel op tussen jou pc en de pc aan de andere kant. zodra die verbinding tot stand is gekomen zitten die twee pc's op 1 netwerk, en heb je netwerktechnisch niets meer met de tussenliggende routers en firewalls van doen.

Het enige wat dan nog in de weg kan zitten is je eigen Windows Firewall op de beide pc's zelf.

Zie je in het hamachi schermpje bij jezelf en bij de ander dat jullie een groen bolletje/sterretje hebben? zo ja naar welk adres ping je dan?

Ik heb een laptop en een computer (Kast)
Beide met een andere inlogcode, natuurlijk.
De hamachi van deze laptop is 6.0.35.135,
van de kast is 5.41.194.211. (Ik ping dus via een router van ons, wrt54g, naar eigenlijk mezelf maar dan gewoon een andere computer, 1meter van me af. Wat ik wil bereiken is online (met 2 computers) een spelletje spelen, maar dan moet ik via hamachi, of een ander programmaatje, joinen)

Ze zijn allebei op groen, ze kunnen naar elkaar pingen, maar dan krijg ik die melding.
(Time-out bij opdracht)
En dat kan uren doorgaan.

Ik zal de firewall van de 2 xps even uitzetten, en daarna opnieuw pingen.
Althans ik niet denk dat het aan windows firewall ligt.

Laatst bewerkt:
Misschien een domme vraag, je hebt in hamachi ook een netwerk aangemaakt op de 1 en de ander daarmee gejoined?

Ik heb op de kast het spel staan waarmee ik wil joinen, dit kan ik niet via de laptop.
Ik heb ooit een keer eerst op de laptop account aan moeten maken, die heb ik een aantal minuten geleden verwijderd.
Ik heb volgens mij op de laptop ook hamachi upgegrade.

Ik begon met een account aanmaken op de computer, niet laptop, en wou daarna joinen op de laptop. Ik wou kijken of ik andersom ook kon pingen dus probeerde ik dat ook.

Als er iets niet duidelijk is vermeldt het maar gewoon. :o

Kan niemand een oplossing voor me verzinnen? :eek:

Dankjewel, ik zal er deze week naar gaan kijken.

Hmm, ik had ook zo'n soort probleem met hamachi. Bij mij was het genoeg om de prioriteit van hamachi op 1 te zetten.
Configuratiescherm > Netwerkverbindingen > bovenin Geavanceerd > geavanceerde instellingen > hamachi naar boven schuiven.
Hopelijk werkt het bij jou ook.

Hmm, ik had ook zo'n soort probleem met hamachi. Bij mij was het genoeg om de prioriteit van hamachi op 1 te zetten.
Configuratiescherm > Netwerkverbindingen > bovenin Geavanceerd > geavanceerde instellingen > hamachi naar boven schuiven.
Hopelijk werkt het bij jou ook.

Ik neem aan dat dit al een keer is gebeurd, waarschijnlijk al een keertje op internet opgezocht..

Maar ik gewoon geen tijd gehad om nog iets te kunnen doen dus zodra ik tijd heb ga ik kijken of het werkt van die site .. tot die tijd ga ik de vraag op opgelost zetten.

Bedankt voor jullie inzet allemaal.;o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan