Handgeschreven tekst op webpagia

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomasje

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2007
Beste forummers,
Hoe krijg ik het voor elkaar dat bezoekers (een deel van de) tekst op mijn website in een handgeschreven font zien. Ik heb op internet een handgeschreven font gedownload en dat kan ik installeren op mijn computer, maar dan krijgen bezoekers toch een standaard font te zien en alleen ik het handgeschreven font?

Laatst bewerkt:
Als je een font instelt, werkt die wel op jouw pc omdat jij hem hebt. Op een andere pc kan natuurlijk niemand in jouw font map komen. De pc zoekt dan in de lokale font map en vind dat font niet! Voor online fonts moest je het daarom vroeger altijd houden tot fonts waar je 100% zeker van wist dat iedereen ze had, of je moest de tekst als plaatje uploaden.
Tegenwoordig hoeft dat gelukkig niet meer. Je kan nu met Google Fonts uit een gigantische hoeveelheid fonts een font uitzoeken en dan met een regeltje html en een regeltje css toevoegen werkt je font. http://www.google.com/fonts Probleem is wel dat je website natuurlijk iets trager word omdat het font eerst geladen moet worden, maar of dat nou nog zo een probleem is tegenwoordig (zolang je het op 1 font houd). Je kan vast wel een leuk fontje vinden ;) .

martijn12321,

Dank voor je uitleg. Ik heb Google Fonts bekeken want was daarmee onbekend. Om uit het kleverige Google-web te blijven heb ik maar gekozen voor de oplossing om van een stukje geschreven font een plaatje te maken:

www.verbodengeschriften.nl

Oké,
er zijn trouwens ook manieren om een eigen soort web fonts te maken. Dus dan moet je zelf het .ttf bestandje uploaden enzo. Zou je je even in moeten verdiepen, zeker ivm met ondersteuning.
Maar hoe je nu hebt ziet er ook prima uit!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan