The Source
Gebruiker
- Lid geworden
- 30 sep 2007
Ik ga volgend jaar (derde inmiddels) weer informatica als toekomstige beroepsopleiding doen en heb ik daarbij een nieuwe JetFlash V30 4gb USB stick van school gekregen. Ik wou daarom vragen of er software is die erg handig is om te gebruiken op mijn usb stick tijdens ICT. Zelf heb ik daarbij PortableApps op me USB gezet met de volgende portable applications:
Verder dacht ik om Notepad++ aan het lijstje toe tevoegen en voor de rest weet ik het nog niet.
Ook heb ik bij de USB stick Jetflash Elite bij gekregen waar ik überhaupt niks van weet wat nuttig zou kunnen zijn
Verder dacht ik misschien dat het handig is om de USB stick te formateren naar NTFS omdat ik het waarschijnlijk toch alleen op een windows platform ga gebruiken. Of is het slimmer om het FAT32 te laten?
Is het ook misschien slim of een soort van Linux op de USB stick te zetten zodat mijn programmeer kennis verbeterd kan worden?
mvg,
The Source, en ik moet nog zoveel doen dit schooljaar ook nog een ICT stageplek zoeken
1] Keepass (voor bestand encryptie)
2]Firefox (voor mij de beste webbrowser dan standaard I.E op school)
3] Openoffice (we hebben al Office maar het kan altijd handig van pas komen)
4] Pidgin (voor instant messaging)
5] Sumatra (om PDF bestanden te lezen)
6] Thunderbird (om email te lezen/verzenden)
Verder dacht ik om Notepad++ aan het lijstje toe tevoegen en voor de rest weet ik het nog niet.
Ook heb ik bij de USB stick Jetflash Elite bij gekregen waar ik überhaupt niks van weet wat nuttig zou kunnen zijn

Verder dacht ik misschien dat het handig is om de USB stick te formateren naar NTFS omdat ik het waarschijnlijk toch alleen op een windows platform ga gebruiken. Of is het slimmer om het FAT32 te laten?
Is het ook misschien slim of een soort van Linux op de USB stick te zetten zodat mijn programmeer kennis verbeterd kan worden?
mvg,
The Source, en ik moet nog zoveel doen dit schooljaar ook nog een ICT stageplek zoeken