Handige software, tips, applications voor me nieuwe USB stick?

Status
Niet open voor verdere reacties.

The Source

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2007
Ik ga volgend jaar (derde inmiddels) weer informatica als toekomstige beroepsopleiding doen en heb ik daarbij een nieuwe JetFlash V30 4gb USB stick van school gekregen. Ik wou daarom vragen of er software is die erg handig is om te gebruiken op mijn usb stick tijdens ICT. Zelf heb ik daarbij PortableApps op me USB gezet met de volgende portable applications:

1] Keepass (voor bestand encryptie)
2]Firefox (voor mij de beste webbrowser dan standaard I.E op school)
3] Openoffice (we hebben al Office maar het kan altijd handig van pas komen)
4] Pidgin (voor instant messaging)
5] Sumatra (om PDF bestanden te lezen)
6] Thunderbird (om email te lezen/verzenden)

Verder dacht ik om Notepad++ aan het lijstje toe tevoegen en voor de rest weet ik het nog niet.

Ook heb ik bij de USB stick Jetflash Elite bij gekregen waar ik überhaupt niks van weet wat nuttig zou kunnen zijn :p

Verder dacht ik misschien dat het handig is om de USB stick te formateren naar NTFS omdat ik het waarschijnlijk toch alleen op een windows platform ga gebruiken. Of is het slimmer om het FAT32 te laten?
Is het ook misschien slim of een soort van Linux op de USB stick te zetten zodat mijn programmeer kennis verbeterd kan worden?

mvg,

The Source, en ik moet nog zoveel doen dit schooljaar ook nog een ICT stageplek zoeken :D

ik heb iets zeer zeer handig voor een usb stick (zelf er ook op staan)

namelijk word / excel / powerpoint en nog een paar. (allemaal 2007)

Je kan ze gelijk openen en hoeft niet te installeren.
Nadeel is wel dat het in het engels is

ik kan wel ff uploaden, het is niet illegaal denk ik omdat je geen key ofzo iets nodig hebt

zeg maar als je interesse hebt

ik heb iets zeer zeer handig voor een usb stick (zelf er ook op staan)

namelijk word / excel / powerpoint en nog een paar. (allemaal 2007)

Je kan ze gelijk openen en hoeft niet te installeren.
Nadeel is wel dat het in het engels is

ik kan wel ff uploaden, het is niet illegaal denk ik omdat je geen key ofzo iets nodig hebt

zeg maar als je interesse hebt
Ik heb zeker interesse Tomtom1 (al lijkt Openoffice ook erg handig)
Als je bang bent dat het illegaal is kan je misschien me een emailtje sturen? :thumb:

ik upload wel bij sendspace, dat duurt een uurtje
dus als je over ongeveer 3 kwartier online kunt zijn:)

straks post ik het linkje:)

volgens sendspace duurt het nog 45 minuten

Weet iemand nog een antwoord over me formaat vraag? :(
(sorry dat ik ongeduldig overkom, wil alleen zeker weten dat me andere vragen niet overgeslagen worden :p)

Stageplaats mail deze eens met die vraag.
Die zoekt regelmatig......

@TomTom1: Duizend maal dank voor je bijdrage :thumb:

PS: Ik wil niet egoistisch zijn en mijn vraag bumpen maar welk formaattype is nou het beste te gebruiken voor me USB stick? (Zie eerste vraag)

fat32 is ruim voldoende...
ntfs is voor het opslaan van bestanden groter dan 4 Gb en dat doe je toch niet.

Wat ik ervan weet is dat onder de 4Gb je beter kan kiezen voor fat 32 . Daarboven voor ntfs

Dan is het voor mij deze vraag vast opgelost! Bedankt iedereen voor jullie wijze antwoorden deze vraag is opgelost. Ik moet alleen nog een goede stageplek vinden waarmee ik me programmeer en ICT kennis kan verbeteren (hardware, software, OS'en, enz) dat komt vast later.

Mvg,

The Source, en nog 100000000x maal dank :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan