Handige software

Status
Niet open voor verdere reacties.

cornelis180

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2007
Berichten
195
Ik post dit berichtje, omdat ik een hekel heb aan dat cross-browser gedoe, en ik denk dat hier veel mensen ook last van hebben.

Tot voor kort had ik altijd 5 verschillende browsers op mijn computer geinstalleerd, maar gelukkig hoeft dat niet meer;

Ik heb de beste webdeveloper tool ooit gevonden:

http://www.spoon.net/Browsers/

Écht ideaal, kan alle meest gebruikte browsers openen...


Wat vinden jullie ervan? Hebben jullie nog betere software?
 
Waarom dat browser hoppen??
Is 1 niet genoeg dan??
Ik gebruik er maar 1,ik zou niet weten waarom ik er meer moet gebruiken.
 
ik zou niet weten waarom ik er meer moet gebruiken.
Ik wel:
  1. Als surfer gebruik ik Firefox omdat ik die veilig en prettig vind, maar ik hou Internet Explorer achter de hand omdat er nog steeds stomme websites zijn die alleen met IE goed te gebruiken zijn. Ook sites van grote bedrijven en instellingen! :(
  2. Als webbouwer wil ik zeker weten dat het moois dat ik bedenk ook op alle (nou ja, de belangrijkste) browsers werkt. Ook al ontwerp je strikt volgens de standaarden, browsers (en soms ook: verschillende versies van browsers) hebben zo hun eigen eigenaardigheden. Dus bij het maken gebruik ik Firefox3 om de directe resultaten te zien, maar hop ik ook regelmatig langs IE6, IE7, IE8, FF3.5, Opera9 en Opera10, Safari en Chrome.
    En langs een simulatie van Lynx (een pure tekst-browser), en langs Fangs (een simulatie van een voorleesbrowser). Net zoals het hoppen langs de validators (html, css, toegankelijkheidsvalidator, kleurtester en kwaliteitsmodel webrichtlijnen). En langs browsershots, om te zien of de pagina's bij andere Operating Systems dan mijn Windows er ook hetzelfde uitzien. Dan kan ik zorgen dat alles het doet zoals het hoort, en zo nodig aanpassingen maken voor onwillige browsers. En hoef ik naderhand niet bang te zijn voor bellende klanten dat de site het niet doet. :)
Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Laatst bewerkt:
Nou,mooi toch.
Weten we dat ook weer.
maar je naam is css hunter.
Verklaart ook veel.
Ik bouw geen websites.
En de meeste die hier komen ook niet.
Ik doe het wel met IE 8
Lukt prima.
 
Hoi Cornelis,
Ik heb gewoon de browsers Firefox3, IE7, Opera9.64, Safari4.02 en Chrome naast elkaar geïnstalleerd staan. Verder heb ik in een "virtual pc" een IE6 zitten (onder Win98SE). Op een laptop heb ik FF3.5, IE8 en Opera10.
Omdat webmaken niet mijn hoofdberoep is, heb ik hier genoeg aan. Het vraagt wel wat harde schijf-ruimte, maar die is groot genoeg. Op deze manier weet ik zeker dat ik alle echte (fabrieks-)instellingen van de browsers heb, en die desgewenst kan aanpassen.

Ik was wel nieuwsgierig naar wat Spoon te bieden zou hebben, dus ben even op hun site gaan kijken. Ze zeggen niet helemaal duidelijk hoe ze het doen. Vervolgens zag ik dat wat je moet downloaden een plug-in .exe programma is, - en toen dacht ik "op mijn pc geen polonaise". Want geen flauw idee wat dat programma doet, en je moet er maar op vertrouwen dat als ze er een serie simulaties van verschillende browsers in hebben zitten, dat die ook echt alles nadoen wat de originele doen.

Dus ik houd het maar op "hoppen"! :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Ik heb die site 'n halfjaar geleden of zo bekeken. Citaat van m'n pagina met lnks:

"Internet Explorer 6, 7 en 8, Safari, Google Chrome, Opera en Firefox naast elkaar draaien, volgens xenocode zonder ze te installeren.
De extensie voor Firefox die dit heel simpel mogelijk zou moeten maken, liet alleen Firefox crashen. Maar dat deed hij dan ook heel consequent...
Er wordt wel degelijk iets geïnstalleerd, 'n sandbox waarbinnen kennelijk de browsers draaien.
Internet Explorer 6, 7 en 8 draaiden goed naast elkaar, maar er waren wel kleine verschillen tussen Internet Explorer 6 en 7 die volledig zelfstandig draaien en deze versies binnen 'n sandbox. Geen grote verschillen, maar ze zijn er dus wel, althans in juli 2009 toen ik dit bekeek."

Ik weet niet wat er nu op staat, maar ik houd er dus niet van als 'n site beweert niets te installeren en ze doen 't dan wel. Verder werkte 't dus niet met alleen de extensie. En bovendien waren er wel kleine verschillen. Allemaal niet erg, maar vertel dat dan gewoon eerlijk, want hier word ik héél wantrouwig van.
Ik ben eigenlijk nog geen enkele oplossing voor meerdere versies van Internet Explorer tegengekomen die echt goed werkt, bevhalve Virtual PC. (Of op Linux VMWare, zelfde idee.)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben eigenlijk nog geen enkele oplossing voor meerdere versies van Internet Explorer tegengekomen die echt goed werkt, bevhalve Virtual PC. (Of op Linux VMWare, zelfde idee.)
Nee, ik ook niet. Ik heb een tijd lang "Multiple IE's" (=naast elkaar) gebruikt, die zgn. stand-alone waren, maar dat viel tegen. Op de een of andere manier maakten ze (al dan niet via de register-instellingen) gebruik van dll'letjes e.a. hulpbestanden die onder dezelfde naam in de Windows-map zaten, maar die voor de verschillende IE-versies ook successievelijk geupdated waren. Of na installeren van de MIE's alsnog een update hadden gekregen. - Dat gaf dus een rare mix!
Met één IE per besturingssysteem (zoals in de VM) heb je hier geen last van.
  • Overigens heb ik wel Opera9.21, Opera9.51 en Opera9.64 gewoon naast elkaar staan, want die kunnen het wel. Bij installeren van een nieuwere vroeg Opera beleefd of ik over de oude heen wilde, of dat ik de oude versie ook nog wilde houden. Of Opera10 dat ook doet, weet ik niet ... herstel, meteen even geïnstalleerd: ook netjes ernaast. :)
Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan