• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Handigere menu knoppen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jarodxxx

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2006
Hallo mensen,

Van Ferenc de 'opdracht' gekregen dit als individuele vraag te stellen:

Ik heb een probleem met een testbestand van menu's, misschien dat iemand 't licht wel ziet...

Er is een 'Testbestand' bijgevoegd

Op Blad "Home" komt een menu (=Userform1) te voorschijn in het bestand met 3 knoppen
Button 1, 2 en 3

Als ik op Button 1,2 of 3 klik, krijg ik weer een menu (= altijd Userform2)
(userform2.show)

Userform2 is een menu met de buttons 4 en 5

Nou probeer ik sheets te selecteren op de volgende manier:

Klik op button 1 op userform1, dat geeft userform2 met de buttons 4 en 5 (dit lukt al)

Als er wordt geklikt op button 4 en de button ervoor was button 1, ga dan naar blad 2.
Als er wordt geklikt op button 5 en de button ervoor was button 1, ga dan naar blad 3.

Als er wodt geklikt op button 4 en de button ervoor was button 2, ga dan naar blad 4.
Als er wodt geklikt op button 5 en de button ervoor was button 2, ga dan naar blad 5.

etc...

nou het waarom: anders worden mijn menu's veel te groot. Is dit haalbaar??:-)

tx!

Jarod

Bijlagen

Afgezien van of je menu wens handig is of niet, kun je met behulp van .hide en.show ook knoppen laten weergeven of verdwijnen,
Op die manier kun je met 1 userform af. en kun je op basis van het drukken op knop 1 twee knoppen naar voren laten komen om de werkbladen 2 en 3 naar voren komen,
en als je op knop 2 drukt 2 andere knoppen die 4 en 5 naar voren laten komen.

maar met 99 knoppen

Hoi, maar met een heleboel knoppen en grafieken wordt het een ander verhaal, dan moet je voor de totale waarde een knop naar de tabel en grafiek en zo gaat het maar door en ik wilde dus voor de totale waarde dan een menu met keuze grafiek en tabel, dat scheelt de helft aan zichtbare knoppen.

Jarod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan