[Handleiding] Extra Ram Geheugen installeren [Handleiding]

Status
Niet open voor verdere reacties.

c4games

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2011
Hallo allemaal.
Ik heb hier nog geen handleiding hier over gevonden dus hier is een handleiding over het installeren van Ram Geheugen!

Wat je van tevoren moet weten:
Heb je een 32 bits of 64 bits pc?
Hoeveel ram geheugen heb je nu?
Hoeveel ram geheugen ga ik installeren?

Om achter de laatste 2 dingen te komen heb ik recent een programma gemaakt.
Het heet PC Configurator. (http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/711373-PC-Configurator)
Voor de info zie dit screenshot:
16056w.jpg

Nu we dit weten kunnen we overgaan tot het denkwerk.
Als je een 32 Bits pc hebt kan je Maximaal 4GB Ram hebben(Fysiek)
Als je een 64 Bits hebt mag dit denk ik oplopen tot 30Gb(Denk ik hoor!)
Als je naar de screenshot kijkt zie je dat ik er (GMMMKKKKKK) achter heb gezet!
Dit betekend: GB,MB,MB,MB,KB,KB,KB
Dus als er staat 124000000 heb je 1gb en 240 mb ram.

Nu gaan we onze geschikte ram kaart uitzoeken.
Dit doe je door je PC uit te schakelen. Stroom ervanaf halen en voorzichtig je ram kaart eruit te halen.
LETOP!!! RAAK DE GOUDKLEURIGE ONDERKANT NIET AAN!

Nu kijk je naar de onderkant en bestel je een Ram kaart naarkeuze met dezelfde onderkant.

Installeren:

Schroef je computer open.
Zoek de ram module op.
Maak de klepjes waartussen de oude ram kaart zit langzaam open zodat hij zelf naarbovenspringt.
Pak de ram kaart er voorzichtig uit en plaats de nieuwe er voorzichtig in met de de klepjes open.
De klepjes gaan vanzelf dicht. Als dit niet gebeurt druk je ze heel voorzichtig dicht.
En viola! Je hebt je nieuwe ram geheugen geinstaleerd!

Hoi,

Kleine toevoeging moederbord heeft ook nog zijn beperking qua geheugen huidige moederborden wat minder maar oude hebben ook hun max. aan geheugen.;)

Dit kan vele malen handiger worden opgepakt, en ik zie een paar foutjes, maar dat is detailwerk.
kan daar nu niet direct op ingaan vanwege de tijdgebrek op dit moment.

Als je een 64 Bits hebt mag dit denk ik oplopen tot 30Gb(Denk ik hoor!)
Onzin. Hangt volledig af van het besturingssysteem dat je draait en het licentiemodel dat erachter zit.

Windows 7 Ultimate kan 192 GB aansturen, Windows Server 2008 R2 Datacenter 2 TB. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Volledig overzicht voor Windows: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/aa366778(v=vs.85).aspx
Voor Linux is het weer anders, evenals voor Mac.

Dus als er staat 124000000 heb je 1gb en 240 mb ram.
1024 MB of 1 GB dus. We rekenen met 1024 en een geheugenbankje van "1GB 240 MB" heb ik nog nooit gezien. Overigens is de afkorting voor de kilobyte kB en niet KB.

Hoewel geheugen in de pc zit is overigens ook te achterhalen bij de systeemeigenschappen. Daar staat het keurig in de juist eenheid weergegeven.

Stroom ervanaf halen en voorzichtig je ram kaart eruit te halen.
Altijd eerst jezelf aarden of onladen, anders kun je met de statische electriciteit de electronica binnen 2 seconden rijp voor de sloop maken.

Nu kijk je naar de onderkant en bestel je een Ram kaart naarkeuze met dezelfde onderkant.
Wederom onzin. Binnen een familie (DDR/DDR2/DDR3) zijn veel verschillende types te koop. Ze zullen allemaal passen maar verschillen wel degelijk in werking en snelheid. Je zult altijd het juiste typenummer moeten opzoeken wil je met het juiste geheugen thuiskomen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan