handleiding powerQuest drive image

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snarf66

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2005
hi, ik wil graag weten hoe ik een image maak van de c schijf,en omdat die dan te groot word om op 1 dvd te branden het ook mogelijk is om die op 2 dvd zou kunnen branden.
Ik heb al een image gemaakt die gesplits is maar dan krijg je dus 2 maal een image file en 1 keer een recovery environment file.

Hoe brand ik dit nu?

Twee mogelijkheden:
Of je gebruikt een backupprogramma dat dat allemaal voor jou doet zoals acronis.

Of: je comprimeert en knipt je huidige image in stukjes van 4,7 GB met bijvoorbeeld winRAR. Nadeel aan deze laatste is dat je ze dan altijd eerst zal moeten kopiëren naar iets als bijvoorbeeld een externe HDD voor je ze kan gebruiken.

Twee mogelijkheden:
Of je gebruikt een backupprogramma dat dat allemaal voor jou doet zoals acronis.

Of: je comprimeert en knipt je huidige image in stukjes van 4,7 GB met bijvoorbeeld winRAR. Nadeel aan deze laatste is dat je ze dan altijd eerst zal moeten kopiëren naar iets als bijvoorbeeld een externe HDD voor je ze kan gebruiken.

Bestand is al gecomprimeert dit doet het programma powerQuest drive image ook al.
Maar het bestand blift te groot om op 1 dvd te kunnen.
Daarom wil ik weten of iemand weet hoe je dit op 2 dvds kunt branden.

Wel zoals hierboven, je kan het splitsen met winrar maar hou er rekening mee dat je het dan niet kan gebruiken van de dvd zelf. Het beste is dat je dan een programma zoekt dat het automatisch op verschillende dvd's zet voor jou.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan