handleiding

Status
Niet open voor verdere reacties.

siempje

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2005
op mijn laptop zit 5.1 hd audio chip van realtek. de gebruikte audio codec is alc888.
wie weet waar ik een gebruiksaanwijzing kan vinden. de handleiding van medion is niet voldoende om dit aan de praat te krijgen. op de site van deze firma kan ik het niet vinden.
groetjes siempje

Ik begrijp de vraag niet helemaal geloof ik? Als je op die laptop de moederbord drivers installeert + eventueel bij de laptop meegeleverde drivers, dan heb je volgens mij geen handleiding nodig en komt er gewoon geluid uit de speaker(s).

Wat zegt apparaatbeheer van de soundinstellingen en héb je de moederborddrivers + eventueel aanvullende drivers geïnstalleerd?

Gebeurde dit zomaar spontaan of is er een gebeurtenis aan voorafgegaan waarna het probleem ontstond?

Ik begrijp de vraag niet helemaal geloof ik? Als je op die laptop de moederbord drivers installeert + eventueel bij de laptop meegeleverde drivers, dan heb je volgens mij geen handleiding nodig en komt er gewoon geluid uit de speaker(s).

Wat zegt apparaatbeheer van de soundinstellingen en héb je de moederborddrivers + eventueel aanvullende drivers geïnstalleerd?

Gebeurde dit zomaar spontaan of is er een gebeurtenis aan voorafgegaan waarna het probleem ontstond?

Probleem is opgelost. Er moet het een en ander in het configuratie scherm worden ingesteld. De "line out", "line in" en "microfoon" worden digitaal zo ingesteld dat je op deze plugjes kunt gebruiken voor aansluiten voor luidsprekers (via versterkers) en zo van 5.1 geluid kunt genieten.
Bedankt voor de reactie.

Dts audio

Op mijn laptop zit 5.1 dts mogelijkheid. Met afspelen ven DVD met dts werkt dit goed. Het geluid is op alle kanalen te beluisteren. Maar ik een aantal audio cd's opgenomen in dts en dan lukt me niet om de geluidskanalen aan de praat te krijgen.
Wie kan mij helpen?:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan