• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

handmatig 40 maal 20 celverwijzingen wijzigen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jong.braster

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2003
Betreft Excel 2010.
Ik heb 40 tabladen met op ieder blad een lidmaatschapskaart. De gegevens van de lidmaatschapskaarten komen in een lijst (ander tabblad).
Op die lijst staan alle gegevens van de kaarten. Iedere keer 4 regels met gegevens van 1 kaart.
In de lijst heb ik celverwijzingen naar de kaart.
Hoe kan ik in de lijst alle celverwijzingen copieren naar steeds een andere kaart (ander tabblad).
De celverwijzingen blijven gelijk alleen hij moet verwijzen naar steeds een ander tabblad.

Nu moet ik handmatig 40 maal 20 celverwijzingen wijzigen.

groeten, henk

Een verkleind xls bestandje verduidelijkt je vraag.

Ik weet zo snel niet hoe ik mijn excel sheet onherkenbaar kan maken maar zal het proberen uit te leggen.
Ik heb 40 lidmaatschapskaarten (Excel bladzijden) waarvan ik de gegevens op een lijst wil hebben.

Op een lijst heb ik 20 celverwijzingen die verwijzen naar ��n van de kaarten (een ander blad, blad 4) (='4'!$E$10, en nog 19 celverwijzingen).
Op dezelfde lijst wil ik celverwijzingen die verwijzen naar de volgende kaart (een ander blad, blad 6) (='6'!$E$10, en nog 19 celverwijzingen).
Nu wil ik ook celverwijzingen naar blad 8 (='8'!$E$10, en nog 19 celverwijzingen).
Steeds dezelfde verwijzingen maar naar een ander blad.
Hoe kan ik de 20 celverwijzingen die verwijzen naar blad 4 op de lijst copieren zodat ze alle 20 naar blad 6 verwijzen , etc.

Je topictitel is zeer verwarrend. Macro of VBA. Een macro wordt gemaakt in VBA. Titel aangepast.

met een voorbeeldbestandje (ontdaan) van gevoelige info wordt je vast beter geholpen.

anders kijk bij de help-functie (F1) eens naar de formule indirect.

die formule kan je met je probleem helpen.

Dan probeer ik het maar met een vbtje

Bijlagen

@popipipo

wijzig de formule in b2

Code:
=INDIRECT($A2&"!A"&KOLOM())

in

Code:
=INDIRECT(A2&"!A1")
:):p

In cel B2 stond een klein foutje in de overige cellen tm C4 stond het wel goed.

In B2 moet dus staan:
Code:
=INDIRECT($A2&"!A"&COLUMN()-1)
Hierdoor veranderd de formule zowel horizontaal als vertikaal als je hem doortrekt.

Jou voorstel =INDIRECT(A2&"!A1") veranderd de formule niet (goed) als je hem naar rechts doortrekt.

@pipopipo

perfect opgemerkt, jou formule werkt beter :thumb:

wel nog even

voor b3 en b4 de formule uit b2 dus ook doortrekken naar onderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan