handmatig vast IP adres instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

franky99

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2001
hi hi

heb hier een netwerkje met 3 pc s. ik stel handmatig t IP adres in bij alle die de pc s.

in principe werkt t netwerk prima. alleen na verloop van tijd lijkt het alsof het handmatig ingestelde IP adres toch weer door een automatisch gekozen IP adres wordt vervangen.

op dat moment zien de pc s elkaar dus niet meer. geen drama want dan verander je het weer alleen is natuurlijk niet de bedoeling!

Iemand enig idee hoe dat kan gebeuren?

Gebruik je router?, dhcp ingeschakeld? of een switch aan een modem? idem?

Ze krijgen niet zomaar een adres toegewezen als er niet ergens adressen worden uitgedeeld.

franky99 zei:

Ja, en.

Moet nu iedereen weten wat het ding kan en doet?

Is het ook een router of alleen modem? deelt deze ook ip adressen uit?

Of zal ik zelf eest de handleiding moeten downloaden?

de livebox is van wanadoo. het is een router en modem. kunnen meerdere pc tegelijk op aan worden gesloten en ding kent ze zelf toe. wel binnen een bepaalde range

om de pc s met elkaar te laten praten heb ik ze een vast ip adres gegeven en ook in zonealarm (mn firewall) aangegeven dat die er doorheen mogen.
Nu is dus het lastige dat ze niet worden vastgehouden (die vaste ip adressen) en de pc elkaar dus dan niet meer zien

Je kunt aan de routerkant/lankant van de Livebox de dhcp uitschakelen, in de geavanceerde instellingen, denk ik.

bedankt, ik ga eens kijken!

even een laatste check; dhcp zorgt voor t toekennen van de verschillende ip adressen toch? dat ik even weet wat ik ga uitzetten

franky99 zei:
bedankt, ik ga eens kijken!

even een laatste check; dhcp zorgt voor t toekennen van de verschillende ip adressen toch? dat ik even weet wat ik ga uitzetten

Jeb.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan