Handmatige voetnoten eenvoudig converteren naar automatische

Status
Niet open voor verdere reacties.

bridgetjones

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 dec 2015
Berichten
3
Ik werk aan een lange tekst in Word 2013, maar nu is er iets misgegaan met de voetnoten.

De eerste 50 voetnoten zijn automatisch genummerd met de functie 'Voetnoot invoegen', maar de volgende 112 voetnoten zijn handmatig ingevoerd. De eerste 50 kan ik gewoon aanpassen op stijl, nummering, etc. Maar de overige 112 kan ik niet in een keer veranderen.
Ik wil de voetnoten in hun geheel laten doorlopen, maar dat lukt dus niet.

Bestaat er een makkelijke manier om van deze handmatige voetnoten een automatische lijst te maken? Op zo'n manier dat ik alleen het eerste nummer hoef aan te passen en dat de rest dan automatisch veranderd..

Of ben ik de sjaak en moet ik al die voetnoten allemaal opnieuw gaan invoeren met de functie 'Voetnoot invoegen'?
:confused:
 
Allereerst welkom bij HelpMij!
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met automatisch voetnoten invoegen en handmatig. Wat is het verschil (voor zover dat er is (en ik denk eigen van niet))?
 
Nog even aanvullend: Voetnoten zijn in beginsel veldcodes; codes hebben altijd eigenschappen die je kunt instellen. Zo kun je voetnoten continue laten doortellen, per sectie laten tellen of per pagina. Ik vermoed dat bij jou een keer de doorlopende nummering is veranderd in één van de andere varianten, en misschien ook wel de opmaak. Dat laatste weet ik dan niet, maar het eerste kun je simpel oplossen met een macro. Die ziet er zo uit:
Code:
Sub Voetnootje()
Dim rng As Range
    Set rng = ActiveDocument.Range
    rng.Footnotes.NumberingRule = wdRestartContinuous
End Sub
Die verandert de nummering van alle voetnoten naar doorlopend.
 
Beste OctaFish,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb het inderdaad niet heel duidelijk uitgelegd.
Samen met iemand werk ik aan een document en voor de eerste voetnoten heb ik de invoegfunctie voor voetnoten gebruikt. De persoon die na mij heeft gewerkt, heeft volgens mij gewoon opeenvolgende nummers geplaatst in superscript. Ik kan via haar voetnoten in de tekst wel naar de bijbehorende uitleg, maar ik snap niet waarom de nummering apart moet aangepast worden. Maar ik zal even jouw suggestie met de macro proberen!
 
Als de voetnoten zijn getypt, zoals je nu zegt, dan gaat de macro denk ik niet werken, want dan is je voetnoot geen voetnoot. Dan wordt het een stuk lastiger.
 
Ik heb het geprobeerd, maar de macro werkt inderdaad niet.
Jammer, maar alsnog bedankt.
Dan ga ik maar even alles handmatig aanpassen :shocked:
 
Zonder het document te zien is het lastig om snel een oplossing te geven, maar je kunt wel met een macro teksten uit een voettekst lezen en die koppelen aan een plek in je document. Of het sneller werkt als handmatig (een macro moet ook geschreven worden) kan ik natuurlijk niet beoordelen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan