handset atijd in lader of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

storm9

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2007
Ik heb een Siemens Gigaset gekocht, niet dat het er wat toe doet, het volgende kan om iedere handset gaan.
Ik heb de handset in lader staan welke altijd op de netspanning is aangesloten. In de handleiding staat nergens dat dat de bedoeling is, maar ook het omgekeerde staat er niet.
Nu vroeg ik mij af wat het beste zou zijn, of de netspanning los en de batterijen gebruiken tot ze helemaal ontladen zijn om ze vervolgens weer op te laden, misschien scheelt het stroom maar misschien wordt de gebruiksduur ook wat minder. Of dus altijd de netspanning aan.
Is er iemand die over deze materie iets zinnigs kan zeggen?
O ja, er zitten NiMH batterijen in de handset.

Laatst bewerkt:
Het ligt er aan hoe je de handset gebruikt. Heb je hem de gehele dag bij je dan zet je hem aan het eind van de dag in de lader. Gebruik je hem op het bureau, dan kun je hem het beste in de lader laten staan. Je kunt hem dan ook zo instellen dat de handset meteen opent bij het opnemen uit de lader, je hoeft dan de opneemknop op de handset niet in te drukken.
Overigens gebruikt de lader van Siemens zeer weinig stroom als de handset niet in de lader staat. Je kunt dit zelf vaststellen door de temperatuur van de lader te voelen, de temperatuur is vrijwel omgevingstemperatuur.

Jaap

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Jaap, dank voor jouw reactie. Het toestel voelt overigens wel altijd warm aan als die op de oplader zit. Maar als ik jou goed begrijpt maak het niets uit dat hij altijd op het elektriciteitsnet aangesloten staat.

Nee, het is niet goed dat hij altijd warm is. Is het een nieuwe Gigaset. Welk type is het? Wanneer nieuw gekocht?

Als je een nieuw toestel hebt gekocht dan moet je het de eerste keer 18 uur opladen en dan wordt hij wel warm. Als het toestel eenmaal geheel opgeladen is dan is wordt die alleen gedurende de eerste 20 minuten na een dag gebruik warm, daarna moet het toestel en de lader op omgevingstemperatuur zijn.

Heb je een gebruikt toestel gekocht, dan zijn de accubatterijen verouderd en moet je nieuwe kopen. De nieuwe batterijen ook de eerst keer 18 uur opladen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Jaap

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan