handtekening in HTML en RTF

Status
Niet open voor verdere reacties.

intered

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2004
Om een ontworpen handtekening te gebruiken heb ik daar als eerst een HTML bestand van gemaakt (is ook opgemaakt in HTML) en vervolgens het HTML bestand geplaatst in de map C:\Program Files\Common Files\microsoft shared\Stationery

Via Outlook (2007) dit als briefpapier gebruikt, nieuw e-mail, en de handtekening met CTRL-C gekopieerd. Vervolgens naar Actie - Opties - Email indelingen - handtekeningen - nieuwe handtekening en de handtekening geplakt. (Bij nieuwe e-mails en bij beantwoorden).

Dit werkt echter perfect! Alleen is er wel een maar... de maar komt te voorschijn als je een mail beantwoord die anders is opgemaakt dan HTML.
Als Tekst zonder Opmaak valt dit natuurlijk te verwachten, en dat is dus ook geen probleem. Het probleem waar ik tegenaanloop is bij een RTF-indeling. het logo wat in de handtekening staat, wordt dan enorm uitgetrokken. Iets wat niet gebeurt bij HTML opmaak.

Is dit RTF-probleempje op een 1 of andere manier op te lossen?

Optie

Hoewel ik niet direct dit probleem heb, heb ik wel een variatie. Ik gebruik handtekeningen met afbeeldingen, maar afhankelijk van het bericht worden afbeeldingen wel of niet geplaatst. Het lukt mij na veel gepuzzel met instellingen niet om dit te verhelpen.

Ik ben daarom overgestapt naar het gebruik van Autotekst. Dat werkt voor mij even praktisch, maar dan heb ik wel altijd de handtekening die ik wens.

Ik heb dit als volgt opgelost:

---

Instellen handtekening voor HTML en RTF berichten via Autotekst
Voor MS Office Outlook 2003.
Niet geschikt indien je standaard één bepaalde handtekening onderaan je berichten wilt vermelden; bij elk bericht moet je opnieuw kiezen.

Instellingen:

Open Outlook.
Ga via de menubalk naar Extra, dan Opties.
Kies voor tabblad Emailindeling.
Kies voor onderstaande instellingen:
- berichtindeling = RTF
- Microsoft Office 2003 gebruiken voor bewerken van emailberichten = aangevinkt
- Microsoft Office 2003 gebruiken om emailberichten in RTF te lezen = aangevinkt

Maken Autotekst:

Open Word
Type de tekst die als handtekening in Outlook wilt gebruiken. Voeg eventueel een afbeelding toe.
Selecteer alles d.m.v. CTRL + A.
Kies via de menubalk voor Invoegen, Autotekst, Nieuw (ALT + F3).
Geef de nieuwe Autotekst een naam (minimaal 4 karakters).
Zie voorbeeld:

Gebruiken Autotekst:

Vanuit het tekstvak in een emailbericht in Outlook, kies je via de menubalk voor Invoegen en dan Autotekst.
De ‘handtekening’ is opgeslagen onder Standaard.
Klik op de handtekening naar keuze.

Hoi,

Bedankt voor je antwoord. Maar ik denk dat mijn probleem ook al opgelost kan zijn als er ergens een optie bestaat dat als je een bericht beantwoord en/of doorstuurd de opmaakt automatisch wordt aangepast naar HTML opmaak.

Bestaat deze optie voor Outlook?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan