Handtekening Outlook i.c.m. word etc.

• Onderwerp starter Onderwerp starter m@rio
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

m@rio

Trotse Pappa
Lid geworden
8 nov 2000
Hallo allen,

In outlook heb ik een handtekening staan die meekomt met een nieuwe mail of als ik een mail beantwoordt. Dit werkt goed.

Het probleem waar ik tegen aanloop is het volgende:

Ik maak een word of excel document en kies via het menu dat deze middels mail verstuurd dient te worden. En daar komt het knelpunt want nu komt mijn handtekening niet mee. En dit zou ik graag wel willen.

Is dit een instelling in outlook of dient er iets anders gedaan te worden binnen het officepakket?

(het verhaal slaat op office2007 maar met office2003 is het helaas niet anders)

Weet 1 van jullie hier een antwoord op?

Alvast bedankt :thumb:

Hoi,

De 'logica' is wellicht dat op het moment dat je een document via mail wilt versturen, nog niet bekend is met welke mailaccount je dat zal doen.
De handmatige oplossing is, te kiezen voor Invoegen > Handtekening, maar dat is je wellicht bekend.

Probeer het voor Excel eens met de add in wat hier beschreven staat. http://www.rondebruin.nl/mail/add-in.htm

Ben hier al mee aan de slag. Gaat nog niet zoals ik wil (excel crasht) maar ga er verder mee stoeien.

Hoi,

De 'logica' is wellicht dat op het moment dat je een document via mail wilt versturen, nog niet bekend is met welke mailaccount je dat zal doen.
De handmatige oplossing is, te kiezen voor Invoegen > Handtekening, maar dat is je wellicht bekend.

Die optie was mij bekend. Ben er vergeten bij te vermelden dat het gaat om domein situatie. Outlook heeft 1 exchange account en verder geen extra pop accounts.

Send to

Goedemorgen,

Ik ben hier toevallig een tijdje geleden mee bezig geweest op mijn werk omdat wij tegen het zelfde probleem aanliepen. Ik heb toen in ieder geval op kunnen lossen hoe je rechts kunt klikken op een bestand en dan kan verzenden, dan krijg je de handtekening er wel bij.

Ga naar start --> uitvoeren
Typ in het zoekvak %userprofile%/sendto
Klik hier op een lege plek met de rechtermuisknop en ga naar nieuw --> snelkoppeling

Klik in het volgende scherm op bladeren --> blader naar de installatiemap van outlook --> selecteer outlook.exe --> klik op ok

Voor outlook 2000 staat deze installatie in C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE10\OUTLOOK.EXE *

Voor outlook 2003 staat deze in C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\OUTLOOK.EXE *

Voor outlook 2007 staat deze in C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE12\OUTLOOK.EXE *

* er van uitgaande dat het een normale installatie is en office op de C:/ schijf is geinstalleerd.

In het scherm krijg je nu de snelkoppeling te zien tussen “ ” type achter de laatste ” een spatie gevolgd door /c ipm.note /a zodat de volledige regel er ongeveer zo uit komt te zien:

"C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\OUTLOOK.EXE" /c ipm.note /a

Klik nu op Volgende en geef de snelkoppeling een naam, deze is straks te zien in het menu wat je krijgt als je rechts klikt op een bestand.

Klik op Voltooien en kijk of de snelkoppeling in de map staat.

Als je nu rechts klikt op een bestand staat de snelkoppeling er bij De “oude” link (E-mailontvanger) staat er ook nog bij, als die weg wilt hebben verwijder je die in de zelfde map als waar de snelkoppeling is aangemaakt (%userprofile%/sendto).

Als je de snelkoppeling naar e-mail ontvanger toch weer terug wilt ga je weer naar de sendto map.

Klik hier weer met de rechtermuisknop op een leeg deel en ga naar nieuw --> textdocument

Klik met de rechtermuisknop op het nieuwe textbestand en ga naar naam wijzigen.
Wijzig de naam in E-mailontvanger.MAPIMail (let op de hoofdletters)
Nu staat die snelkoppeling er ook weer.

Misschien is dit een tijdelijke oplossing die je kunt gebruiken, ik zal nog verder zoeken naar DE oplossing ;)

Update: 10.28

Ik lees op veel websites dat Outlook niet volledig wordt opgestart als je vanuit Word of Excel een mail wilt verzenden. Omdat je een document toevoegd aan een e-mail kan outlook niet twee dingen tegelijk invoegen (je handtekening dus) hier een voorbeeld van die uitleg

Laatst bewerkt:
@ Jordi,

Heel mooie (tijdelijke?) oplossing.

Dit is al handiger dan het document opslaan (moet toch gebeuren) en dan in outlook een bijlage toevoegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan