Hangen in veilige modus

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa3ajt

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
462
Ik heb hier een Eee PC die niet meer opstart. Met F8 naar veilige modus gegaan: bij elke keuze (hele rij iiiiiiiiii onderin beeld) hangt het ding na twee seconden. Een stuk of 5 van die i-tjes zijn dan overschreven door de voortgangsbalk. Dit gebeurt bij elke keuze: Opstarten met promtp, etc.

Wat kan dit zijn??
 
Meestal een geheugenkwestie,zou het geheugen eens uitwisselen.
 
Nog een aanvulling...

Ik heb de HD eruit gehaald en geplaatst in een laptop. Die in de veilige modus geprobeerd op de starten, maar stopt ook hier. De informatie op het beeldscherm is wat uitgebreider nu: Er zijn 15 regels in beeld die allemaal beginnen met
multi(0)disk(0)rdisk(0)pertition(1)\WINDOWS\De laatste 4 van deze 15 hebben daarachter staan system32\DRIVERS\
en de laatste van deze 15 heeft daarachter staan isapnp.sys

De Eee opgestart zonder hd en die zegt dan:
reboot and Select proper Boot device or Insert Boot Media in selected Boot device and press a key

Is dan de conclusie dat de HD stuk is? en zo ja: wat daaraan te doen?
 
Ik heb de HD eruit gehaald en geplaatst in een laptop.
In de regel werkt dat niet, en zal het systeem nooit opstarten.

De Eee opgestart zonder hd en die zegt dan:
reboot and Select proper Boot device or Insert Boot Media in selected Boot device and press a key

Is dan de conclusie dat de HD stuk is? en zo ja: wat daaraan te doen?
Absoluut niet. Je verwijdert de HD, en het systeem zegt nu "ik heb geen HD, en kan niet opstarten". Dat zegt in zijn geheel niets over de kwaliteit van de HD.
 
Terug naar de winkel...

Dit netbook was van de buurman en was nog in de garantie. Hij is weer opgehaald om naar de winkel te brengen.
Tot zover: bedankt voor de opmerkingen.

Het ging er in principe om of een virus etc. uit te sluiten was, want dan zou het buiten de garantie vallen.

Ben benieuwd hoe dit afloopt.
 
Laatst bewerkt:
Winkelier denkt defecte HD

Hij is naar de winkelier (BCC) gebracht door mijn lieve buurvrouw en daar zei de ontvanger dat het waarschijnlijk de harde schijf was. Nou hangt het er maar vanaf vanuit welke competentie hij dat kan zeggen, dus zeker weten is wat anders.
't Ding is in reparatie genomen en een vervangend exemplaar hadden ze niet (?)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan