Hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

deckersluc

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2001
Berichten
103
Mijn PC 'hangt' heel veel vast .
Win98; AMD k-6; 196ram; 2hd : 1°=C 2°=D+E+F; PCImodem; voornaamste gebruik = office + winfaxPro .
Probleemomschrijving : in ALLE programma's en zeer onregelmatig 'loopt de pc vast' . Dikwijls ben ik alle gegevens kwijt en in ieder geval veel tijd .
Ik gebruik GEEN muziek of video .
Dit heb ik al geprobeerd (maar ben 'n computerkluns) :
-schijfcontrole (min. 1 x daags) : uitgebreide +reparatie.
Er worden geen fouten gevonden.
-schijfopruiming (min. 1 x daags) : uitgebreide
-defragmentatie (1 à 2 x week)
Alles werkt maar . . . heel dikwijls :
- HANGT hij
- ofwel blauw scherm (windows niet goed
afgesloten)
Dit tijdens gewoon gebruik .
Vooraf dank voor je reaktie !
 
Sinds wanneer is dat:
Bepaalde software geinstalleerd, waarna dit is ontstaan ?
Hoeveelheid aan beschikbare geheugen loopt terug ( ook na een uurtje surfen) en pagina's zullen langzamer laden.
Daarbij staan er misschien nog programma's open ( Chatoptie) of heb je een fotobewerkingsprogramma opengehad.

Wat gebeurd er nou als je schoon opstart, loopt alles naar behoren ( dus alleen in windows )
Gebeurd het juist als je op Internet zit.

Je krijgt geen specifieke foutmelding ?
( Ook een blauw scherm verteld je namelijk een fout, die zou je dan hier moeten neerzetten, dat werkt beter m.b.t de oplossing )
Of druk bij het vastlopen eens op ctrl+alt+delete en kijk wat er niet zou reageren.

a > Heb je een goede geupdate virusscanner ?
b > Scan je ook met Adaware of Spybot op spyware ?
c > Heb je een Firewall ?
Met andere woorden > kunnen we uitsluiten dat er mogelijk iets actief op je computer is wat er niet behoort er zijn.

Veel vragen, maar geven sneller inzicht in je probleem.
 
Heb je in die blauwe schermen nog foutmeldingen staan? Die zijn heel belangrijk om te weten.
 
Dag JUNO:
Sinds wanneer is dat:
--> +/- begin 2004
Bepaalde software geinstalleerd, waarna dit is ontstaan ?
--> misschien Norton antivirus ????
Hoeveelheid aan beschikbare geheugen loopt terug ( ook na een uurtje surfen) en pagina's zullen langzamer laden.
--> langzaam is niet zo erg
Daarbij staan er misschien nog programma's open ( Chatoptie) of heb je een fotobewerkingsprogramma opengehad.
--> gebruik chat niet
--> foto ook niet TENZIJ 1) imaging uit bureau
2) " van winfax
Wat gebeurd er nou als je schoon opstart, loopt alles naar behoren ( dus alleen in windows )
--> niet steeds ; soms vliegt ie bij de start al naar 't
blauwe scherm met 'windows niet correct
afgesloten' TERWIJL steeds correct afgesloten.
Gebeurd het juist als je op Internet zit.
--> nee , 't gebeurt bij eender welk programma
Je krijgt geen specifieke foutmelding ?
--> als ie HANGT niet.
( Ook een blauw scherm verteld je namelijk een fout, die zou je dan hier moeten neerzetten, dat werkt beter m.b.t de oplossing )
--> regelmatig verschillende foutnrs. op blauw scherm
Graag TIP om dit af te printen !!!
Of druk bij het vastlopen eens op ctrl+alt+delete en kijk wat er niet zou reageren.
--> dan geen reaktie ; moet resetten.

a > Heb je een goede geupdate virusscanner ?
--> Norton met dagelijkse update .
b > Scan je ook met Adaware of Spybot op spyware ?
--> nee (gebruik enkel e-mail, winfax en office)
c > Heb je een Firewall ?
--> weet niet . Deze PC sluit aan op router .
Met andere woorden > kunnen we uitsluiten dat er mogelijk iets actief op je computer is wat er niet behoort er zijn.
--> niet zeker maar 'denk' dat we kunnen uitsluiten.
Groetjes , Luc
 
HANGT

Dag TANJA,
--> regelmatig verschillende foutnrs. op blauw scherm
Graag TIP om dit af te printen !!!
Groetjes, Luc
 
Als je na zo'n blauw scherm nog terug in windows kunt komen, dan kun je het volgende doen om zo'n scherm af te drukken.

Druk de shift + printscreen knop tegelijk in. Je ziet dan niets gebeuren, dat klopt. Ga dan naar start, programma's, bureau-accessoires, paint. Klik dan op "bewerken" en dan "plakken" . Dan zie je wat je gedaan hebt.

Ik hoop dat het ook werkt bij blauwe schermen, omdat je pc dan zogezegd vast zit.
 
HANGT

Zojuist weer gehad : het gebeurt bij ALLE programma's maar . . . NU : ik wilde 'n mail versturen en VAST.
-<ctrl><alt><del> ==> noppes ; dus RESET
Met als gevolg :
- scandisc
- Repareren --> JA
- Overslaan
Vervolgens gaat alles zoals na een normale opstart.
Groetjes , Luc

Bij nazicht zie ik dat bijna alles doorgehaald is. Ik weet niet hoe maar , gezien het nog leesbaar is , verstuur ik het toch.
 
Worden er in die blauwe schermen nog dll's of exe bestanden genoemd ?

Vaak ligt dit aan de drivers van de videokaart, download\installeer de nieuwste drivers eens.

De oude drivers het best in veilige modus via apparaatbeheer verwijderen.
 
Hallo

Veel "blue screens" worden veroorzaakt door defekt r.a.m. geheugen .

Heb je dit al eens getest . (b.v.b. d.m.v. "memtest")

Peter
 
a > Heb je een goede geupdate virusscanner ?
--> Norton met dagelijkse update .
b > Scan je ook met Adaware of Spybot op spyware ?
--> nee (gebruik enkel e-mail, winfax en office)
c > Heb je een Firewall ?
--> weet niet . Deze PC sluit aan op router .
Met andere woorden > kunnen we uitsluiten dat er mogelijk iets actief op je computer is wat er niet behoort er zijn.
--> niet zeker maar 'denk' dat we kunnen uitsluiten.

Met de opmerkingen van de andere leden komt er misschien wel enige duidelijkheid.

Maar graag nog over bovenstaande antwoorden van jou :

a > Dat je de virusscanner update wil niet zeggen dat er geen virus/trojan aanwezig kan zijn, doe daarvoor als het lukt een online scan http://www.bitdefender.com/scan/licence.php


b > Adaware of Spybot is één van de software's welke je zeker moet installeren en wekelijks je computer mee moet laten scannen.
Dit behoort gewoon net als de virusscanner en Firewall een standaard gebruik te zijn als men op Internet zit.
( Daar is voldoende over te vinden op de fora's en kan altijd nog apart een goed advies gegeven worden.)

c > Je router ( afhankelijk van het merk ) heeft een ingebouwde firewall, maar daar heb je niets aan om controle uit te oefenen m.b.t. wat jouw computer in en uit gaat.
Net als de windows xp firewall welke je beter kunt uitzetten en in de plaats daarvan een softwarematige Firewall als Zonealarm te installeren.

* > conclusie, het is best wel mogelijk dat er zich iets op je computer bevind wat daar niet behoort te wezen en jouw computer kan lamleggen.

De melding dat 'de'computer niet goed is afgesloten' is natuurlijk wel terecht als je een vastloper krijgt en je de knop moet uitzetten, logisch komt hij daarna met die melding.
Maar mocht zich er een moment voordoen waarop je wel de optie hebt op normale wijze af te sluiten en dan toch die bovenstaande melding krijgt dan zou dat een goede reden kunnen zijn hierop verder te zoeken.

Je zegt dat je wel meldingen ziet in die blauwe schermen, DIE zou ik dan graag willen weten.
fatale uitzonderingen in module....... OE/vxd enz enz
Controleer ook allle apparatuur welke aan je computer hangt, in mijn geval bleek de knipperende lamp van de scanner alle ellende te veroorzaken.
 
Ik ben enkele dagen op verlof geweest .
Bij het aanzetten kreeg ik een ZELDEN voorkomende foutmelding : blauw scherm * fatale uitzondering 0E28:00C004CB * Huidige toepassing wordt afgesloten : kies 1) willekeurige toets of 2) ctrl+alt+del * ik kan GEEN keuze maken en moet dus RESETTEN *

Dan : opstart * scandisk * gegevens in C * wissen * undo overslaan * win98se start opnieuw * opstart Outlook geeft HANGEN * RESET

Vervolgens : scandisk enz. + opstart win98se + alles werkt voorlopig (maar ja , dit kom ik bijna dagelijks tegen)

Groetjes,
 
Hallo,

Hangen is veranderd in ENKEL NOG VEILIGE MODUS .

Bij iedere opstart of reset kom ik steeds in veilige modus . Ik kan wel internetten (breedband) , office gebruiken en het Winfax-programma gebruiken (modem) .

Operating = win98se

Groetjes,
 
HANGT

Alles werkt maar enkel nog mogelijk in veilige modus.
Dit is uiterst vervelend owv de grote iconen en schermen.
Heb volledige virusscan gedaan : was cleen.
Met Ad-aware : 12 objects dewelke ik in quarantaine heb gezet maar ... ik zie nergens de keuze <delete> ; misschien owv de veilige modus .
Groetjes,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan