Haperen/haken bij scrollen en filmpjes bekijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

IvanX

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2004
Wanneer ik op een internetpagina (met Firefox) naar beneden of naar boven scroll hapert dat regelmatig. Het gaat vloeiend, maar dan ineens 'haakt' het even en gaat dan met een sprong weer verder. Zelfde geldt voor filmpjes op Youtube, zelfs al zijn ze helemaal gebufferd, die haperen ook met een regelmatige interval heel even en gaan dan met een sprongetje weer verder terwijl het geluid wel blijft lopen. Een filmpje dat op mijn pc staat en in WMP wordt afgespeeld heeft dit probleem niet.

Het is net alsof er iets is dat de verwerking niet kan bijhouden ofzo.

Ik wist niet precies waar ik dit moest vragen, want ik weet niet waar dit probleem zit.

Recent heb ik een nieuwe videokaart gestoken (en de laatste drivers geïnstalleerd), nieuw geheugen (nu 6gb) en Win7 geïnstalleerd, maar ook met mijn vorige videokaart en WinXP had ik dit probleem.

Waar kan dit aan liggen?

Wat voor monitor hangt er aan het systeem?
Van welke resolutie maak je gebruik? En op hoeveel Hertz draait het systeem?

Ik heb 2 monitoren. Een 24" breedbeeld Ilyama en een 19" breedbeeld Acer, maar ook met mijn vorige scherm had ik dit probleem. Ik gebruik op beiden de maximale resolutie, zou het thuis even na moeten kijken welke dat is. Herz is volgens mij 60 op de 19" en 75 op de 24".

Maar ik had het dus bij mijn oude scherm ook, dus zou het dat zijn?

Laatst bewerkt:
Normaal gesproken komt dit voor met een videokaart die het werk niet aan kan, maar aangezien je die recent geupgrade hebt, lijkt me dat niet het geval.

Daarnaast heb je dan kans dat je monitor op die resolutie niet lekker kan werken. Gebeurd het ook als je de resolutie een tandje lager zet?

Dat zou ik eens kunnen testen.
Maar is het dan niet vreemd dat bijvoorbeeld een film op fullscreen niet hapert en een klein filmpje op YouTube wel? Dan zou je eerder haperingen bij de fullscreen verwachten niet?
En het lijkt alleen met Firefox/IE te zijn, dus puur internet. Ook bij het naar beneden scrollen op een doodgewone pagina met alleen maar tekst ofzo.

De resolutie bepaald hoeveel punten er verstuurd moeten worden. Op het internet heb je vaak reclames, veel reacties, andere clips etc om je filmpje heen. Hierdoor kan het voor de processor van de grafische kaart zwaar worden.

Ik had het zelfde op een andere PC, met een wat mindere videokaart. Alles werkte prima op 1024x768 maar op 1280x1024 ging het daar mis, inderdaad met internet browsen haperen.

Ben benieuwd of het iets helpt :)!

Dat zou nog kunnen als de pagina's langzaam zouden laden, maar ook als ze volledig geladen zijn is het scrollen met haperen en filmpjes die overslaan.

Het verlagen van de resolutie helpt niet, het haken bij het scrollen en haperen van filmpjes blijft.

Kijk aan dat soort suggesties heb ik nog eens wat!

Het is een AMD Phenom II X4 en 6Gb geheugen.

Iemand nog serieuze opties?

Laatst bewerkt:
ik was serieus:mad:
dan heb je misschien bij draadloos internet slechte verbinding.

heeft mijn moeder ook gehad :p

en btw het kan ook zijn dat je muis en toetsenbord niet compitable zijn met je besturingsysteem

heb je een draadlose muis of draad

Muis en toetsenbord zijn allebei gewoon bedraad.

Videokaart drivers lijkt me ook stug, die kaart is net nieuw en heeft de nieuwste drivers volgens de update-functie. En ook met de vorige videokaart had ik dit probleem.

Nou ik heb het zelf opgelost, het bleek Firefox te zijn dat het veroorzaakte. Nu heb ik Chrome en nergens last van. Aju met Firefox dus.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan