Haperend beeld en geluid na installatie nieuwe videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wil1980

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2007
NOG STEEDS! Haperend beeld en geluid na installatie nieuwe videokaart

Hallo!

Ik heb een nieuwe videokaart, Club3d Radeon x1650 PRO 512MB. Sinds ik deze (overigens tegelijk met 1024mb extra geheugen) heb geïnstalleerd, heb ik problemen met online beeld en geluid. Wanneer ik filmpjes bekijk en/of online poker, etc. hapert regelmatig zowel het beeld als het geluid. Beeld blijft hangen, en hoor een soort ratelend/trillend (trrrrrrr...) geluid, waarna e.e.a weer gewoon verder draait. Aangezien het tot nu toe alleen online voorkomt, betwijfel ik of het mijn videokaart is. Maar het is toch erg vreemd dat het sindsdien gebeurt... WIE O WIE KAN MIJ HELPEN, IK WORD ER GEK VAN! :confused: Heb overigens een Asus P4b533 moederbord, nu in totaal 1280mb intern geheugen en een 350 watt voeding.

Groeten, Wil

Laatst bewerkt:
Paar vraagjes:

Welk besturingssysteem heb je?
Wat was je oude videokaart?
Heb je alle oude drivers correct verwijderd?
Heb je evntueel aanwezige molex-aansluiting op de videokaart aangesloten
Welk merk voeding heb je?

-Oude kaart: Asus V8170, geen idee welke chipset daarop zit.
-Ja, heb alles verwijderd en 2x opnieuw nieuwe drivers geïnstalleerd.
-Merk voeding: geen idee...
-Wat is in godsnaam een molex-aansluiting??? (ben niet echt op de hoogte, zeg maar...)
-Heb XP Home

Bedankt voor de snelle reactie!

Ok,

Je oude kaart is dus van nVidia, op welke manier heb je die drivers verwijderd?
Gebruik anders Driver Celaner http://downloads.guru3d.com/download.php?det=745

De voeding is toch niet echt onbelangrijk, alleen een A-merk voeding van 350W zal op het randje zitten qua capaciteit

Molex aansluiting is een stroom-aansluiting, dus net zo'n aansluiting als vanaf je voeding naar b.v. je cd/dvd speler gaat. Vaak heeft een nieuwere kaart daar ook een aparte aansluiting voor die aan de voeding gekoppeld moet worden

Ok, duidelijk... De molex-aansluiting heb ik inderdaad verbonden en zal vanavond de drivers nogmaals deïnstalleren en de nieuwe installeren. Over die molex-aansluiting gesproken: er wordt afgeraden om deze in serie met je harde schijf te verbinden. Mijn bekabeling is echter te kort om hem aan 1 van mijn dvd-drives te koppelen. Kan dit het probleem zijn, en zo ja, zijn er verlengstukken voor de molex-aansluiting op de markt? Nogmaals heel erg bedankt voor de supersnelle reactie:thumb:, maar ik moet nu ff weg, dus zal pas vroeg in de avond je reactie weer checken...

Edit:
Aangezien jij er nogal wat van weet, heb je misschien ook een antwoord op mijn vraag in het software-forum. Misschien werpt dit trouwens ook nog een ander licht op dit probleem:

Hallo,

Sinds ik mijn nieuwe Club3D Radeon X1650PRO 512MB videokaart heb geïnstalleerd, opent mijn computer bij het opstarten automatisch de map "ATI". Weet iemand waarom dit gebeurt en/of hoe ik dit verhelp? Ik heb ook andere problemen met deze videokaart die hier wellicht aan zijn gerelateerd. Bij het online bekijken van video of games, hapert regelmatig het beeld en geluid (zie mijn topic "Haperend beeld en geluid na installatie nieuwe videokaart" in het hardware gedeelte van het forum).
HELP ME, PLEASE!

Wil

Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer een zwaardere voeding, daar heeft @mrmusic een punt, deze is gewoon te licht, ook al zou dit een A merk zijn met een hoog rendement.

Vandaar dat ze ook die tip geven, dan wordt die voltlijn niet te zwaar belast met de door jou genoemde gevolgen.

Als ik het zo hoor, vermoeden de meesten dat de voeding het probleem veroorzaakt. Nu is mijn budget niet echt groot, dus wil ik weten of jullie tips hebben voor welke voeding en welk wattage. Is het een optie om als test (zodat ik niet voor jan l#l een zwaardere voeding koop) de stroom van mijn dvd-spelers af te sluiten en mijn harde schijf en videokaart apart te voeden, of stuit ik dan op problemen???

Overigens wil ik nog even kwijt dat ik nog nooit zulke snelle reacties op een forum heb gehad, thx hiervoor!!!:thumb::thumb::thumb:

Dual PSU
Het is mogelijk om meerdere voedingen samen te laten werken om zo 1 sterke voeding te creeëren. Waarom zou je dit willen? Je hebt net twee videokaarten gekocht om in SLI te zetten, maar je hebt maar een 400 Watt voeding in je pc. Nu baal je ervan dat je destijds geen sterkere voeding hebt gekocht. Je hebt echter nog ergens een 300 Watt voeding liggen welke je graag wilt combineren met die andere voeding. Omdat het je niet lukt om 2 voedingen tegelijk te laten starten (zie voltlijn: PS-ON), moet je hier iets anders op verzinnen.

Je kunt 2 of meer voedingen tegelijk starten door pin 16 en 17 (zie Pin-out 24-pins ATX connector) van elke voeding met de pin 16 en 17 van de andere voedingen te verbinden volgens de onderstaande afbeelding (Bij een 20-pins ATX connector gaat het om pin 14 en 15, zie Pin-out 24-pins ATX connector).
http://crew.techzine.nl/hacula/FAQ_Voedingen/Dual_PSU.jpg
Als de voedingen op deze manier verbonden zijn, kan je 1 van de ATX stekkers in je moederbord inpluggen. Zodra je de PC aanzet zullen de extra aangekoppelde voedingen meedraaien.
Wat heel erg belangrijk is bij een Dual PSU setup, is dat de voedingslijnen van de voeding onderling niet in contact met elkaar komen. Als dit wel gebeurt gaan de voedingen elkaars voltages proberen te corrigeren wat meestal fatale gevolgen voor de voedingen heeft.

Bron, meer uitleg met plaatje:

http://forum.techzine.nl/forum/list_messages/53173#a-merk

EDIT:

Ken je budget niet, anders is deze wellicht een optie:

http://www.cool-prices.nl/Producten/6576

Laatst bewerkt:
Sorry voor mijn vééééle vragen, terwijl ik net op dit forum geregistreerd ben, maar ik ben een giga leek op gebied van computers. Ben echter wel zò eigenwijs dat ik met n beetje hulp alles zelf wil proberen voor ik mijn computer wegbreng... Ik ben in mijn vorige vraag n beetje onduidelijk geweest denk ik: ik bedoelde hiermee of het mogelijk is om mijn dvd-drives even af te sluiten van de voeding en mijn harde schijf en videokaart beide op een APARTE KABEL van DEZELFDE VOEDING aan te sluiten. Dit alleen om even te testen of het inderdaad aan de voeding ligt (ik vind het ook nog steeds raar dat die ATI-bestandsmap steeds automatisch opent bij opstarten). Nogmaals hartelijk bedankt voor jullie hulp en geduld...

Edit:
Heb de drivers verwijderd en opnieuw geïnstalleerd... Ben nu wel van die bestandsmap af, maar hapert nog steeds. Wil morgen ff zonder dvd-drives proberen, als jullie denken dat dat geen kwaad kan tenminste...

Probeer het, je kunt misschien ook van iemand een zwaardere voeding lenen, overigens zou die 350Watt voeding nog steeds te licht kunnen zijn, zoveel nemen die devices ook weer niet af.

PFFFF... Aangezien ik van alle kanten en op meerdere forums te horen heb gekregen dat het mijn voeding moest wezen, heb ik vandaag een nieuwe aangeschaft. Ik kon er nl. geen één lenen, dus heb de gok maar gewaagd. 7 tientjes armer, en een 550 watt voeding rijker... BESTAAT HET PROBLEEM NOG STEEDS! Kan het zijn dat de rest van mijn configuratie de kaart gewoon niet trekt ofzo??? Ja, ik weet het, ik heb er echt 0 verstand van... Wie helpt me???

Misschien ook een stomme vraag, maar kan ik op de een of andere manier mijn internet-verbinding testen op haperingen? Het probleem doet zich nl. alleen online voor...

Misschien eens uw codecs opnieuw installeren :confused:

K-lite Codec Pack is een aanrader

Mijn probleem bestaat nog steeds. Heb inmiddels de kaart teruggestuurd. Kwam er nu achter dat mijn mobo (Asus p4b533) AGP 2x en AGP 4x ondersteund. De tegenwoordige kaarten zijn allemaal AGP 8x of PCI-express. Kan dat het probleem zijn???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan