haperend beeld en geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

gatlinggun

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2010
Ivm de aanschaf van Medal of Honor Warfighter ook maar meteen een nieuwe pc aangeschaft. Nu loopt het spel niet echt soepel en vloeiend. Het geluid loopt ook voor op de beelden. De recommended specs van het spel zijn: W7 64b, Quadcore cpu, 4GB, Geforce Gtx560 1024MB, directx11. Heb een Asus I5 3330 quad core ,6MB, GeforceGT620 2GB , directx 11.1 (windows 8 64b).

In het algemene deel van dit forum staat dat de drivers up to date moeten zijn. Naar mijn mening zit ik ver boven de specs dus mijn vraag of dit toch nodig is om te doen ? is er niet wat anders aan de hand ?

Over het updaten van de driver heb ik nog de volgende vraag. In het algemene deel wordt aangegeven dat je eerst de driver moet verwijderen via configuratiescherm->software. Daar vind ik niet eenduidig de videokaartdriver. Daar vind ik wel de Nvidia: 3d vision controller driver, 3d vision driver, graphics driver ; allen versie 305.46 . Op de site van Geforce vind ik een update dd 05/01/2013 zijnde versie 310.90 .

Echter in apparaatbeheer vind ik versie 9.18.13.546 (dd 31/07/2012) van het stuurprogramma van de videokaart. Omdat deze nummers niet overeenkomen, weet ik nu niet wat ik waar moet verwijderen/instaleren/updaten. Wie wel ?

Ik hoop dat je het spreekwoord 'Don't shoot the messenger' kent en bereid bent daarnaar te reageren ;) :D

Hetgeen ik hieronder schrijf zal je dan ook absoluut niet leuk gaan vinden:

jij hebt (al dan niet bewust) een budgetvideokaart gekocht. Misschien werd je 'verblind' door de hogere nummerieke waarde van de kaart?

De kaart die jij hebt gekocht (GT 620) scoort namelijk ongeveer 5 tot 8x minder (3D Mark score) dan de door de game aanbevolen GTX560 kaart. (Afhankelijk van welke GTX560 door de game precies wordt bedoeld)

Zoek de 2 kaarten eens op in dit linkje http://community.futuremark.com/hardware/gpu/NVIDIA+GeForce+GT+620/compare (onder het 'kopje' All Graphics Cards from Nvidia) en trek je eigen conclusie.

Laatst bewerkt:
:( , bedankt gast0225, het was iets met grote getallen, vooral omdat de pc met de 2GB versie van de videokaart werd geleverd....die zou het toch moeten doen. Jammer dat ik deze kennis niet eerder had.

Heb je een leuker antwoord over het updaten van de drivers ?

Nee, daar heb ik nog niet naar gekeken. Mogelijk nog wat 'zout' in de wonde strooiend : werd je niet al wat alerter / had je niet waakzaam moeten zijn toen je de prijs van jouw videokaart zag vóórdat je de nieuwe machine bestelde? Je kunt immers voor de prijs van een paar luttele tientje geen topvideokaart verwachten, toch...........?

Ik was op zoek in diverse winkels naar een nieuwe pc voor mijn zoon voor zijn verjaardag. Als je dan een zeer leuke (voor mij als leek) aanbieding wordt gedaan en de videokaart (zonder de prijs te kennen) een GT620 is (denkende dat 620 wel beter zou zijn dan 560..) dan is de koop (te) snel gesloten.....

Ik ben het met je eens (zonder dat je dat nu zo expliciet schrijft) dat Nvidia er minder handig aan doet zo te goochelen met zijn kaartnummers. Het goede nieuws in dit topic is natuurlijk dat je met de kennis van nu (waar heb ik dat eerder gehoord....) voor een toch nog te overzien bedrag, alsnog een kaart kunt kopen die wél op niveau zit.

Laatst bewerkt:
inderdaad ben ik van plan om spoedig wel een geschikte kaart erbij aan te schaffen. :thumb:

In dat kader is dit linkje http://www.tomshardware.com/reviews/gaming-graphics-card-review,3107-7.html wel handig denk ik. Je ziet 2 kolommen en een heleboel rijen. In de kolommen staan de kaarten van de twee 'hoofdfabrikanten' van grafische kaarten : Nvidia en AMD (Ati). M.a.w. op één horizontale rij tref je kaarten aan van beide merken die ongeveer vergelijkbaar presteren.
Verticaal is het net zo simpel als dat het oogt : de beste (en duurste) kaarten staan bovenaan en naar beneden toe worden ze goedkoper en .............. langzamer, met als logisch gevolg dat je de grafische 'monstertjes' op de bovenste paar horziontale rijen aantreft. Dat zijn dan ook tevens de 'pijn aan mijn portemonnee' kaartjes.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan