haperend beeld met nVidea GeForce FX5200

Status
Niet open voor verdere reacties.

woellie123

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2010
Hallo,
Ik heb in m'n pc een nVidea GeForce FX5200 zitten, maar nu zijn de filmpjes, spelletjes en zo heel erg haperend.
Op een andere PC heb ik de zelfde videokaart maar bij die PC heb ik geen problemen.
Kan het misschien komen door een slome CPU?
CPU: Pentium 3 (volgens mij: Stepping Family Model x86) Moet ik voor de zekerheid nakijken.
En op de PC waar ie wel goed op werkt is een Pentium 4 2.8 GHz.
Is er voor mijn CPU ook zo iets als: Intel Application Accelerator? Wat ik namelijk op m'n p4 gebruik? Ik heb 't al geprobeerd op m'n P3 maar hij zegt dat het chiptype niet word ondersteund.
Gr. Woellie123

Meestal komt dit door de niet werkende driver kijk even of je de juiste driver heb geïnstalleerd.

Hoe kan ik dit controleren? Er staan geen uitroeptekentjes/vraagtekentjes bij apparaatbeheer.
Ik heb de officiele driver gedownload van de nVidea site.

Hoi

Denk dat je idd eerst maar eens alle gegevens van beide pc's moet plaatsten.
Want als die ene idd een p3 heeft kan en mag je hem niet vergelijken met die van de p4.
Processor is anders en dan denk ik ook het type geheugen en wellicht de hoeveelheid.
Dat alles maakt de prestatie bepalend.

Hallo,
hier de specificaties van mijn beide computers:
De P4 computer:
Windows XP Home SP3 32-bit
Pentium 4 2.8 GHz
114 GB harddisk
1 GB RAM (2× 512MB)

P3 computer:
Windows XP Media Center Edition 2005 SP3 32-bit
Pentium 3 EB (heb ik van PC wizard omdat ik een wijziging in de systeemeigenschappen heb gemaakt zodat ie als windows 7 lijkt :), maar daar staat dus alleen maar Pentinum-III) 933 MHz
28 GB harddisk
1 GB RAM (2× 256 MB, 1× 512 MB)

Ik hoop je zo goed te hebben geïnformeerd, het zijn dus allebij een nVidia GeForce FX5200.
Gr. Woellie123

Hallo,
Ik had een vraagje, zal ik ook de processor kunnen vervangen door een betere?
Ik heb dus nu een P3, maar op marktplaats zag ik dat er in de buurt een P4 2.80 GHz wordt aangeboden.
Ik heb al eens gezocht naar de specificaties van mijn moederbord, maar daar is weinig over te vinden.
Ik zal zo snel mogelijk even het type moederbord hier vermelden, omdat ik het niet uit mijn hoofd weet;)
Of is dit helemaal niet mogelijk?

Pentium 3 heeft een socket 370 een Pentium 4 een scoket 478 of 775. Gaat niet op elkaar passen.

Is er dan misschien nog een andere manier om m'n cpu iets sneller te maken om filmpjes normaal te kunnen kijken?
Misschien een programma? Want ik heb op mijn P4 computer een programma genaamd: Intel Application Accelerator staan dat ik al heb geprobeerd op m'n P3 te installeren maar dat werkt helaas niet.
Alvast bedankt.

Zal niet gaan, buiten eventueel overklokken. Echter zal de winst in snelheid niet merkbaar zijn.

Dus ik kan het niet verhelpen dat ie sloom filmpjes weergeeft?:(
Nou ja, ik was toch al van plan om een nieuwe PC te kopen;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan