Haperend geluid na herinstallatie W - XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

lupot

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2002
Ik heb hier op een pc Win XP geinstalleerd en nu heb ik geluid maar het hapert. Ik vermoed dat ik de juiste drivers niet heb, het is een moederbord met een geluidskaart onboard waarvan ik de drivers niet heb. Het type van het moederbord is MSI MS-6318
Ik zie ook dat VIA AC97 Audio controller (WDM) geinstalleerd is als audio driver. Kan iemand mij vereer op weg naar de juiste drivers helpen?

Kan je niet stuurprogamma's automatisch laten installeren? Dat heb ik gedaan toen ik problemen had met mijn geluid.

Configuratiescherm > Geluiden en audioapparaten > Hardware.

Kan je niet stuurprogamma's automatisch laten installeren? Dat heb ik gedaan toen ik problemen had met mijn geluid.

Configuratiescherm > Geluiden en audioapparaten > Hardware.

neen dat kan niet na een instal:confused:

@TS(lupot): heb je toevallig een siemens pc?

Laatst bewerkt:
typenr??

cq indentieteitsnr?
EDIT

ik ga offline.

zoek op onderstaande site met je typenr of id nr je pc op.
als goed is krijg je een lijst met drivers
instaleer eerst je chipsetdriver en na een herstart van je pc dan pas de audiodriver instaleren,pc herstart.

ik kijk straks nog wel hoe de vordering is
http://support.fujitsu-siemens.com/com/support/index.html

Laatst bewerkt:
Het type is T-Bird C 120 1 256MB ik vind daar wel drivers terug maar raak er niet uit welke ik moet downloaden. het serienummer is 3494690207 Het is een personal computer older type

onder het hoofdstuk:component eerst de juiste via 4in 1 driver

en dan staat er in die lijst ook de ac97sounddriver

wat bedoel je met de juiste 4 in 1 driver? Heb de meest recente geinstalleerd en dan heropgestart, dan die AC97 sounddriver gedownload, maar dat zijn slechts enkele bestandjes, als ik daar via het apparaatbeheer naar verwijs voor de drivers zegt ie dat er geen geschikte drivers gevonden worden. Wat doe ik verkeerd :confused: ?

Ik heb de CD met de drivers te pakken gekregen, alles geinstalleerd maar heb nog steeds het probleem van de haperende klank, waaraan kan het dan nog liggen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan