Haperend internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

probleempje1016

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2012
Hoi,

Een aantal dagen geleden ben ik verhuisd. Ik ben van UPC naar Xs4all gegaan. in de huur zit internet/modem/etc inbegrepen.

Vanaf het begin heb ik internetproblemen met mijn PC (WindowsXP). Het internet doet het wel, op redelijke snelheid, zowel draadloos als met draad. Er zijn echter golven van een aantal minuten dat elke 5 seconde het internet eruitligt. Dit gebeurt meerdere keren per uur, ook zowel draadloos/draad.
Op mijn ipad1 is er geen enkel probleem, geen haperingen gemerkt!

Ook opvallend is dat utorrent het wel goed lijkt te doen, ook tijdens de haperingen waarbij geen internetpagina geladen kan worden!
Hierdoor lijkt het me dat het probleem ergens in de instellingen van mijn dell inspiron 9400 verstopt zit, en niet in de router (zyxell p-600 series).

Hebben jullie enig idee hoe dit onbetrouwbare netwerk te verbeteren? Waar zou ik kunnen checken? Ik heb op meerdere fora gelezen maar ben mijn probleem nog niet tegen gekomen.

ALvast hartelijk bedankt!!
Roemer

Dat heb ik uiteraard gedaan. Helaas konden zij niet helpen. We zijn geen enkel probleem tegengekomen, niet bij xs4all als bij het modem.

De enige mogelijkheid die xs4all mij voorstelde was een herinstallatie van windows, waarvan ik niet de installatiecd heb.

@manamana en anderen, enig idee of er een andere reden zou kunnen zijn voor het haperen?
Malware, verouderde hardware, oid?

Download http://www.winsockfix.nl/ draai dit kleine progje.
Hierna zal je je verbinding weer even opnieuw moeten instellen (wachtwoord e.d.)
Als je geluk hebt werkt het dan weer.

@petje11: dankje voor je reactie. Meteen gedaan maar helaas heeft het niet geholpen. Ik heb het gedaan terwijl ik met LAN verbonden was, ik neem aan dat dat geen verschil maakt?
Heb verder geen wachtwoorden (daardoor) ook opnieuw hoeven in te stellen o.i.d.

:(

Daarna ook even opnieuw opgestart? Probeer dat anders even. Het maakt niet uit of je via lan of wlan verbinding maakt.
Je moet misschien wel even de juiste netwerkkaart aangeven?
Het is voor mij lang geleden toen ik winsockfix nodig had en ik heb nu ook geen XP beschikbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan