Haperende cams op cahtprogramma

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stuiterbal20

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2009
Hey hallo,

Ik heb 2 computers in huis staan, allebei Windows XP.
Ik heb een internetsnelheid van ongeveer 20 mb/s, wat ik al een jaar heb.
Al die tijd kon ik chatprogramma's de cams live met vloeiend beeld volgen.

De afgelopen drie dagen beginnen de webcams te haperen, en als mensen over de micorfoon praten, hoor ik ze ook haperen.

Ik heb het programma meerdere malen opnieuw geinstalleerd, zonder resultaat.

Kan iemand mij misschien advies geven?

Ik had een foutje gemaakt in mijn eerste post... Mijn excuses...

Ik heb rond rond de 10 mb... op dit moment 11.....

Maar ik weet niet of het aan mijn computer ligt, aangezien het normaal allemaal prima heeft gewerkt.

Je moet dan jezelf gaan afvragen wat er veranderd is t.o.v. toen je geen problemen had. Heb je wellicht een programma geïnstalleerd dat, op de achtergrond, veel van je internetverbinding afsnoept? Misschien een programma dat je niet weet? (spy/malware enz.)
In dat geval is het niet verkeerd om eens op de links in m'n handtekening te klikken en e.e.a. te laten controleren.
Controleer eens bij taakbeheer>netwerk wat de activiteit van je verbinding is als het probleem zich voordoet.
Succes.

Hey.... superbedankt voor de snelle reacties...

Ik ben even naar de taakbeheer gegaan om te kijken, maar ik ben blijkbaar een ontzettende noob, want dat zegt me niks...
Wat er verandert is t.o.v. voordat ik de problemen had? Ik heb alleen een nieuwere versie van het chatprogramma erop gezet, die weer verwijdert.. en de oude versie er weer opgezet... Lijkt me niet de reden tot problemen, maar je weet het nooit.

Het probleem doet zich trouwens constant voor. Sinds een paar dagen. IK heb contact gehad met mijn internet-provider, maar die zeggen dat er niks verandert is, en dat de internet-verbinding prima verloopt.

Is de verbinding draadloos of bedraad? En wat nog belangrijker is, heb je het probleem op allebei de pc's ?

Laatst bewerkt:
Dan moet ik me eens ff achter de oren krabben, moet eigenlijk toch wat met je verbinding van doen hebben.
Kan ook met het installeren van die nieuwere versies te maken hebben, download Ccleaner en laat je register eens scannen en evt. opruimen, laat wel een back-up maken (pop-up) van de huidige situatie voordat je wat verandert of maak eerst een systeemherstelpunt als je het niet vertrouwt.
Als je de optie "cleaner" gebruikt vink dan ook "verouderde prefetchdata" aan maar de rest niet (onder geavanceerd).
Wat je ook nog kunt proberen is een systeemherstelpunt terug te zetten naar een datum/herstelpunt voordat het probleem begon.
Succes.

Laatst bewerkt:
Heeey, das een supergoed idee! Bedankt, joh! Ik ga nu een herstelpunt maken, vervolgens Ccleaner gebruiken, en even kijken of het werkt.
Ik heb eerder wel eens een herstelpunt gemaakt, maar alle herstelpunten uit het verleden zijn helaas weg. Vraag me niet hoe het mogelijk is;)

Ik ga er meteen mee aan de slag, ik zal je laten weten hoe het vordert.

Daar was ik weer even, het probleem is opgelost. Het was een probleem in die room zelf. Het chatprogramma wat ik gebruik heeft meerdere chatrooms. Ik zat altijd in de room van een kameraad van me. Sinds ik weer in mijn eigen room zit heb ik nergens last van! Dus bedankt voor alle tips.. Het is opgelost!

(jammer van de programma's die ik er allemaal af heb gegooit, de windows cd die ik al gemaakt had, en de bestanden die ik vast op usb had gezet:P)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan