haperende DVD speler

• Onderwerp starter Onderwerp starter laddy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

laddy

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2003
Mijn IDE DVD speler doet sinds enige tijd vreemd. Als ik een CD-ROM erin doe dan leest hij die maar na 10 sec "slipt" hij (ik hoor hem alsmaar starten en stoppen) en wordt data met horten en stoten of helemaal niet meer weergegeven. Ik kan dit station dus niet meer gebruiken om programma's te installeren. Ook blijft het activiteits lichtje (groene led) knipperen, ook als de CD-ROM is verwijderd. Als ik een DVD erin doe dan werkt hij overigens prima. Wie weet raad ?

Klopt, heb ik ook problemen mee. Ik heb er eentje van Creative (12x/40x) en die heeft eigenlijk ook veel moeite met cd'tjes die gebrand zijn. Originele doet ie 5 keer beter (ook niet zoals het zou moeten, maar alah)..

Wat je zou kunnen proberen is de DVD speler te cleanen met een cd-cleaner.

Hallo

Lijkt mij ook een vervuilde leesoptiek , reiniging zou dit probleem kunnen oplossen.

Het "slippen" , is een duidelijke indikatie dat de lezer de betrokken c.d. niet goed/betrouwbaar kan lezen....

Dit zou echter ook een mogelijke indikatie kunnen zijn van een slechte of een veeel te vlug geschreven c.d....

Indien de betrokken lezer echter v/h merk a-open is , en al het bovenstaande is uitgesloten , dan vrees ik het ergste...

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan