Haperende (flac) streaming

• Onderwerp starter Onderwerp starter muman
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

muman

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2008
Muziekstream hapert soms, zowel internetradio (radio Paradise) als Deezer.
Situatie: ik heb een squeezebox die bedraad is aangesloten aan de router. Ik heb 2 kpn wifi versterkers, huiskamer en zolder.
De server is een hele oude HP Mini die helemaal dedicated is ingericht met daphile, een Logitech media server met een schil (Linux?) er omheen. Deze is via wifi verbonden.
De snelheid varieert van 11 tot 55 mbps. Meestal 36.
Mp3 hapert misschien iets minder dan flac. Maar minimaal verschil.
Meestal totaal geen last van haperen ook als het thuisnetwerk flink belast wordt teams of zoom en tegelijk andere internetdingen.
Maar soms op het irritante af zoals vanavond.
Wie weet wat de oorzaak kan zijn?

Zit je HP Mini niet op het randje van zijn capaciteiten aan?

Vast. laptopje is niet voor veel meer geschikt maar waarom dan ene keer probleemloos in een druk bezet home netwerk en andere keren haperen als er amper netwerkactiviteit is.
Ik ga eens proberen bedraad via van die homeplug dingen die ik nog ergens heb.

Modedit: Quoten is overbodig indien je direct reageert.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb nu bedraad via homeplug maar daphile laptopje pakt automatisch wifi. En hersteld ook automatisch wifi nadat ik het heb uitgezet??

Muziekstream hapert soms, zowel internetradio (radio Paradise) als Deezer.
Situatie: ik heb een squeezebox die bedraad is aangesloten aan de router. Ik heb 2 kpn wifi versterkers, huiskamer en zolder.
De server is een hele oude HP Mini die helemaal dedicated is ingericht met daphile, een Logitech media server met een schil (Linux?) er omheen. Deze is via wifi verbonden.
De snelheid varieert van 11 tot 55 mbps. Meestal 36.
Mp3 hapert misschien iets minder dan flac. Maar minimaal verschil.
Meestal totaal geen last van haperen ook als het thuisnetwerk flink belast wordt teams of zoom en tegelijk andere internetdingen.
Maar soms op het irritante af zoals vanavond.
Wie weet wat de oorzaak kan zijn?fruitautomaat is de Sweet Bonanza
Wifi-verbinding van de server: Omdat de server via wifi verbonden is, zou dit de zwakke schakel kunnen zijn, vooral als je muziekbestanden in hoge kwaliteit (zoals FLAC) streamt. Wifi-signalen kunnen verstoord worden door verschillende factoren zoals fysieke obstakels, interferentie van andere apparaten en netwerkcongestie.

andere overweging bij haperende FLAC-streaming is de compatibiliteit van de gebruikte apparatuur en software. Niet alle streamingdiensten en apparaten ondersteunen FLAC-formaat, wat kan leiden tot compatibiliteitsproblemen. Het is belangrijk ervoor te zorgen dat zowel de streamingdienst als het apparaat FLAC-bestanden ondersteunen om een soepele luisterervaring te garanderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan