haperende muis in Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaap vd ham

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2000
Sinds enkele dagen hapert mn muis geregeld. Geen idee waardoor dit komt. Het komt het meest voor bij internetgebruik. Zowel FF als IE, maar soms ook bij andere progs.
Ik heb een HP laptop Pavilion dv9595 met 2GB geheugen en een intel core2duo. Op het moment dat dit haperen optreedt, en dat is vaak, is de geheugenbelasting ca 50% en de processor vaak niet meer dan plm. 10-30%
Muis is Logitech LX8 draadloze lasermuis maar het haperen gebeurt ook als ik dan het touchpad gebruik. Het haperen geeft het effect als of de muispijl aan een elastiekje zit. Hij komt wel maar je moet even wachten. GGggrrrr.
Ik vind wel dat er onder Vista HP standaard veel bronnen gebruikt worden.
Svchost.exe staat bijvoorbeeld al 15 keer in het lijstje met alleen FF actief en Norton InternetSecurity en Diskeeper op de achtergrond. Alles legaal en betaald.
Lang verhaal, sorry maar 't is irritant. Wie weet raad?

ik kan niet zo direct achterhalen waar het probleem onstaan is of wat je de laatste dagen hebt uitgevoerd op die pc...

als jij het nog weet kunnen we het misschien ook anders proberen op te lossen maar misschien kan je het ook gewoon oplossen door bijvoorbeeld superantispyware eens te laten draaien

ik kan niet zo direct achterhalen waar het probleem onstaan is of wat je de laatste dagen hebt uitgevoerd op die pc...

als jij het nog weet kunnen we het misschien ook anders proberen op te lossen maar misschien kan je het ook gewoon oplossen door bijvoorbeeld superantispyware eens te laten draaien
Ja, ik ben nog al bezig met van alles en nog wat. Lastig te zeggen maar wat in aanmerking komt heb ik verwijderd. Verschilende foto progs, o.a. van Nikon, FlashXP en Logitech Setpoint(muisdrivers). Dat maakt echter niet uit. Ik dacht ook aan spyware maar een volledige scan van Norton gaf maar 1, ongevaarlijke cookie aan. Heb jij superder antispyware?
By the way, systeemherstel werkte niet vanwege éen of ander fout bestand. Fijn hoor. Ik heb niet zo'n zin om alles opnieuw te installeren.

jah, je zegt het zelf...

je bent met drivers van de muis bezig geweest :S

wat voor fout had je dan met systeemherstel?
misschien een screenshotje...

jah, je zegt het zelf...

je bent met drivers van de muis bezig geweest :S

wat voor fout had je dan met systeemherstel?
misschien een screenshotje...

Om dat probleem te verhelpen. Ik dacht: hé update van Logitech, daar komt de oplossing. Helaas.
Ik ga kijken of ok vanavond nog gelegenheid heb voor een herstelpoging.
Bedankt zover.

je zou ook in apparaatbeheer de huidige driver(s) van je muis kunnen verwijderen, de pc /laptop opnieuw opstarten en dan zou windows moeten weergeven dat er een nieuw apparaat is gevonden.

je zou ook in apparaatbeheer de huidige driver(s) van je muis kunnen verwijderen, de pc /laptop opnieuw opstarten en dan zou windows moeten weergeven dat er een nieuw apparaat is gevonden.
Ja, al gedaan maar het treedt op bij mn muis zowel als bij het touchpad. De lasermuis werkt nu met de standaard Vista drivers. Pijltje hangt nog steeds aan een elastiekje.
Ik probeer verder.

kan je dan ook nog een screenshot maken van je fout bij systeemherstel want ik denk dat systeemherstel je gewoon al zou kunnen helpen...

Ja, al gedaan maar het treedt op bij mn muis zowel als bij het touchpad. De lasermuis werkt nu met de standaard Vista drivers. Pijltje hangt nog steeds aan een elastiekje.
Ik probeer verder.

Ga eens is ergens anders in de kamer of andere ruimte zitten... en aan de rechterkant van je touchpad zit een scroll functie van de muis.. zorg ook dat je daar niet tegen aan komt.. want dan springt tie ook gek..

grtz

Ga eens is ergens anders in de kamer of andere ruimte zitten... en aan de rechterkant van je touchpad zit een scroll functie van de muis.. zorg ook dat je daar niet tegen aan komt.. want dan springt tie ook gek..

grtz
Sorry dat ik even niet gereageerd heb. Geen gelegenheid en zo.
Het probleem lijkt zich vanzelf te herstellen. Ik heb nu veel minder last. Ook heb ik wat progjes verwijderd die ik onlangs geïnstalleerd had. Systeemherstel lukt nog steeds niet, tenminste niet naar een langere periode geleden. 1 of 2 maanden of zo. Ik zal wel een keer opnieuw installeren maar heb daar eigenlijk niet zoveel zin in.
Op m'n desktop-pc treedt het probleem nu ook op, zodat ik begin te denken, dat het misschien wel in een of andere Windows patch of update zit. Maar daar staat XP op.
Misschien heeft MS daar dan wel weer een mooie patch of update voor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan