Haperende Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wimlexxie

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2009
Beste allen,

sinds kort heb ik het probleem dat mijn computer gaat haperen. Zo gebeurd het dat hij het typen niet bij kan benen en het dus vertraagd neer zet. Of het scrollen gaat vertraagd.

Daarop heb ik windows xp maar eens opnieuw geinstalleerd en ook de hardschijf geformateerd, in de hoop dat het dan weg zou zijn.
Echter heb ik direct na installatie een wordpad bestandje geopend en ben ik gaan typen en nog steeds deed zich hetzelfde probleem voor.

Nou heb ik mijn computer ook maar eens in veilige modus opgestart en toen was het probleem verholpen er lijkt dus ergens een conflict te zijn.

Kan iemand mij hiermee helpen?

MVG,

Wimlex

Computer specs:

Dell inspiron 1501
AMD 1.60 GHz
1GB RAM
ATI Radeon Xpress 1150

Sloop eens wat onnodige opstartende programma's uit de opstart lijst.

Start -> Uitvoeren (Run) -> msconfig -> Opstarten.

Programma's zoals;

- Daemon tools
- MSN Messenger
- Google Talk
- xFire

Het punt is dat ik direct na herinstallatie al heb getest of het probleem zich nog steeds voor deed en dat was het geval. Betekent dus dat er nog geen onnodige programma's geïnstalleerd zijn.
Misschien nog andere ideeën?

Sloop eens wat onnodige opstartende programma's uit de opstart lijst.

Start -> Uitvoeren (Run) -> msconfig -> Opstarten.

Programma's zoals;

- Daemon tools
- MSN Messenger
- Google Talk
- xFire

Door het eens op een andere HD in je bak te steken en het daar eens op installeren en proberen.

Het gaat hier om een laptop. Maar is het ook mogelijk dat je windows op een externe HD installeert en daar vanaf werkt om het even te testen?

Door het eens op een andere HD in je bak te steken en het daar eens op installeren en proberen.

Iedereen bedankt voor jullie reacties, maar ik heb het probleem opgelost en wel door de batterij te verwijderen en zonder batterij door te werken.

Opeens kwam in me op dat ik ooit een melding heb gehad dat de batterij aan vervanging toe is. Die houdt het niet langer vol dan een half uur, maar aangezien ik altijd al met de adapter werk vind ik het niet nodig om een nieuwe batterij aan te schaffen.
Blijkbaar geeft dit dus een conflict met de rest van de laptop en is dit de oplossing voor het haperen.
Dus wanneer jullie nog een keer iemand met een haperende Dell Laptop tegenkomen stel dit eens voor.

Nogmaals bedankt.

Wimlex

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan