Hard Disk Gecrashed?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Alco
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Alco

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2001
Ik heb een PC met daarin 1 harde schijf.
Daarop staat onder andere Windows XP geïnstalleerd.
Gisteren zat de computer ineens vast, wat voor mij een RESET betekende, vervolgens kreeg ik een melding bij het opstarten.

Daarin stond dat ik de System DISK moest plaatsen... nu krijg ik de melding: Schijffout, Druk toets om opnieuw te starten...

Daarnaast hoor je in de kast ook een getik dat volgens mij uit de harde schijf komt, ik heb het gevoel dat hij niet helemaal goed gevonden kan worden oid...

Ik heb de win XP cd geplaatst en vervolgens gekeken wat ie deed (opstarten via cd).
Vervolgens kom ik in zo'n formatteer menu en daar zegt ie dat mijn harde schijf helemaal leeg is..

Wat is er aan de hand? Wat moet ik doen?
Nieuwe harde schijf kopen? Of kan deze nog wel gebruikt worden?

Ja hij tikt... dus het is het verstandigst om een nieuwe er in te zetten... vallen de gegevens nog te redden?

ik denk het niet, maar je zou het kunnen proberen in een andere pc, even als slave er in hangen. Maar ik kan je bijna verzekeren dat dat niet lukt jammer genoeg.

Maar je kan ook eerst een nieuwe hdd kopen, dan je oude erbij doen als slave. Als hij toch nog wat weggeeft. :cool: Maar dat betwijfel ik

Geplaatst door Alco
Ja hij tikt... dus het is het verstandigst om een nieuwe er in te zetten... vallen de gegevens nog te redden?

Ja; door hem vooral niet te laten werken wanneer niet nodig is.

Als slave in een andere PC alles kopieëren.

Er zijn bedrijven die nog vrijwel alle data eraf kunnen halen maar dat kost wel wat €€-tjes. Ligt eraan hoe belangrijk de gegevens voor je zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan