Hard disk kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jl131490

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2011
Goedemiddag,

Toen ik gister mijn computer wilde opstarten kwam er een enorm brommend lawaait uit en kwam ik niet verder dan de BIOS. Ik heb de harddisk even later uit mijn computer gehaald en het harde geluid was verdwenen maar ik kon natuurlijk nog steeds mijn computer niet opstarten. Ook krijg ik een foutmelding: a disk read error occured. Iemand enig idee wat ik hiermee aan moet? Alvast bedankt!

Als je de schijf weer terug plaatst is het geluid er dan weer?
Als hij doorstart in ieder geval backup van je bestanden maken op een externe schijf.

Als je een andere schijf in je computer stopt, start hij dan verder door? Helemaal doorstarten zal wel niet gebeuren.
In dat geval is je computer wel in orde.

Wat doet die schijf in een andere computer?
Alleen geluid maken of meer?

succes er mee

Als ik hem terugstop maakt de schijf het geluid nog steeds. Ik heb maar 1 computer in huis dus ik kan de harddisk niet testen in een andere computer.

Dan denk ik dat het einde oefening is voor de schijf.

Druk op Ctrl+Alt+Del om opnieuw op te starten. Meerdere keren opnieuw opstarten heeft dezelfde foutmelding. Als je je schijf in een andere computer plaatst, of het als een slave op je eigen computer aansluit, zal het meestal prima werken, en zullen er geen gegevens ontbreken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan