Hard disk 'kwijt'

Status
Niet open voor verdere reacties.

finley

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2004
Ik kreeg een blauw scherm met een lange tekst met oa.page_fault_in_nonpaged_area. Opnieuw gestart, maar na een paar seconden weer hetzelfde.
Daarna weer mijn pc gestart en krijg nu: DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER.

Ik heb een opstart/recovery cd van Acronis True Image. Daarop staat een backup/image van het hele systeem. De boel start netjes op maar op het moment dat ik kies de backup terug te zetten, geeft True Image de melding, geen schijf gevonden.

Dan maar de Windows CD.Hij laadt van alles en kies dan Windows installeren. Ik accepteer de voorwaarden en dan daarna krijg ik een scherm waarop dan de bestaande partities en niet - gepartitioneerde ruimte op moet staan. Deze is leeg. optie D gekozen (niet gepartitioneerd). Krijg daarna weer een blauw scherm met (page_fault_in_nonpaged_area. Mogelijk veroorzaakt: setupdd.sys
*** Technische informatie: 0x00000050 (0xCC776410, 0x00000000, 0xF84CAB86, 0x00000000)
*** setupdd.sys - Address F84CAB86 base at F84A100, Datestamp 3b7d8507

Aangezien ik een externe harde schijf heb met True Image, dus een volledige kopie van het systeem, dacht ik er aan omde HD te formateren en dan de boel terug te zetten,maar moet ik wel bij de HD kunnen komen.
Wie kan mij helpen?
Bedankt alvast! Finley

Da's minder! Kan ik wel mijn externe harde schijf dan gebruiken totdat ik een nieuwe heb? Daarop staat immers ook het gehele systeem.
Ik was toch al van plan om een nieuwe pc te kopen maar twijfel tussen een desktop of laptop, die schijnen tegenwoordig ook volwaardige pc's te zijn.

Op je externe schijf staat waarschijnlijk een image bestand om het hele systeem terug te zetten op een werkend schijf.
Om een kapotte HD hoef je geen nieuw systeem te kopen, maar dat is jouw keuze, deze is gemakkelijk te vervangen en kost ook niet zo veel.
En natuurlijk een Laptop kan erg handig zijn, maar ze zijn meestal wel wat duurder dan een normale PC.
Voor een bepaald bedrag heb je meestal een iets snellere PC en een iets mindere laptop.
Het ligt er dus aan waar je de computer voor wilt gaan gebruiken en welke systeemeisen je stelt en wat het budget is.

Laatst bewerkt:
Hoi, de kabeltjes nagekeken en.... de boel startte weer op maar na een paar seconden, weer een blauw scherm. Scherm was daarna vrij snelzwart maar zag nog iets staan van NVidia?

Helaas, je hebt gelijk. Een harde schijf zou al voldoende zijn. Heb je advies hierover?

Je kunt zelf deze schijf vervangen, maar een goed advies om even langs Harry Snor te gaan http://www.helpmij.nl/forum/member.php?u=34447
Woont ook in Dordrecht is ook verenigingslid en hij is de beste computerreperateur van Dordrecht en omstreken.
Als je het zelf wilt proberen, sloop de oude er uit en neem hem mee naar de computerwinkel en zegt dan zo eentje wil ik hebben.
Meestal krijg je dan een schijf die vele malen groter is wat gig's betreft.
Daarna zal je de image van de externe schijf moeten terug zetten.

Laatst bewerkt:
Hartstikke bedankt, Loonytune. Ga ik zeker gebruik van maken. Groetjes, Finley

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan