Hard disk nog te redden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbie32

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2001
Hallo,

Ik heb een seagate HD welke niet meer herkend wordt door het bios.
Als de computer aangezet wordt, start de HD gewoon op maar tikt een paar keer (neem aan de lees/schrijfkop)

Ik weet nog van vroeger dat de Kop wel eens vast kon gaan zitten (in het magnetisch redunatie veld oid) en dit opgelost kon worden door een tik tegen de HD de geven (aan de zijkant welteverstaan) maar voordat ik dit ga proberen en de HD mogelijk helemaal omzeep help.. heeft iemand nog andere suggesties?
PS het is een oud HD't van 1 gig......waar nog wat ouwe troep op staat...

kijk eens bij configscherm>systeembeheer>computerbeheer>schijfbeheer als ie nog werkt kun je hem daar zien en bewerken/formateren

Geplaatst door robbie32

Dat idee had ik ook... maar dat wil niet omdat de bios en dus windows de HD niet meer herkent...

Heb je het wel geprobeerd met de Seagare diagnose diskette ?

Geplaatst door whisperT
kijk eens bij configscherm>systeembeheer>computerbeheer>schijfbeheer als ie nog werkt kun je hem daar zien en bewerken/formateren

reeds gezocht... maar helaas, zoals eerder gemeld HD wordt niet herkend door bios en ook niet door windows...
Ik helaas ook niet in de bios komen, omdat het een oude compaq betreft, en daar kom je in via een bestand wat op een HD stond echter is deze HD al lange tijd gelee overleden...
En ook geprobeerd om HD in andere pc te bouwen echter ook hier geen herkenning...

Geplaatst door robbie32

Dat zou nog een optie ziin, ga ik zo proberen..
bedankt..

Helaas, zoals ik al een beetje vermoedde... geen herkenning in de bios dus ook niet met de diagnogse floppy, ben bang dat tie de geest gegeven heeft.

Het vreemde is wel dat hij plotseling begon te tikken (bij het booten) maar echt opstarten doet tie niet..hij komt alleen op toeren, maar verder niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan