Hard disk not found

Status
Niet open voor verdere reacties.

piree

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jul 2013
Toen ik deze morgen op mijn PC ging werkte alles normaal, ben weg voor 3 uur en als ik terug komt werkt hij helemaal niet meer. Ik heb nooit met BIOS geprutst, dus daar is alles hetzelfde gebleven.

Ik krijg de error "a hard disk could not be found." bij het opstarten.

Ben gaan googlen naar oplossinging => bootrec.exe van Windows RE. Maar hier vind het mij HDD al niet, dus dit werkt niet.

Heb daarna wat aan mij PC geprutst en nieuwe SATA kabel geprobeerd, afgestoft, ...

Maar niets werkt.

Iemand die hier een oplossing voor weet?

EDIT:Harde schijf is een samsung hd103sj, en de diagnostic tool vind ook geen HDD.

Je zult toch in de BIOS/EFI moeten kijken of hij daar nog een hdd ziet. Indien niet denk ik dat de harde schijf dood is. Kan je om te testen een ander hardeschijf inbouwen?

In BIOS staat hij er niet meer, enkel een "bootable Add-in card" is zichtbaar bij Hard-Disks.
Ik kan geen andere hardeschijf inbouwen aangezien men oude pc al weg is, heb enkel een laptop momenteel.

Als de harde schijf dood is, is er dan toch een manier om de data er af te halen? Als ik een SATA to USB adapter ofzo koop, of kan ik heb open maken en zien wat er mis is? (geen garantie meer)

Laatst bewerkt:
Als de harde schijf niet meer gezien wordt in de bios is de kans groot dat hij dood is.
En als die dood is, zal alleen een recovery bedrijf met veel moeite er nog data af kunnen halen, maar dan betaal je de jackpot (€ 1000 of meer).

Als je de schijf open maakt, maak je het alleen maar erger.

Als de pc aan staat en je je hand op de HD legt, voel je hem dan trillen? Zo niet dan is hij echt dood en kun je er niets meer mee.

Voel je de hdd wel gaan draaien als je opstart?

Indien hij niet door de bios wordt herkent hebben adapters weinig nut, dan wordt hij ook niet gezien.

Ik voel hem inderdaad niet spinnen :s

Aangezien ik niet van plan ben 1000 euro voor zo'n recovery te betalen, kan ik hem toch wel eens open doen en zien of er iets mis is dat "makkelijk" kan opgelost worden om zo toch nog mijn data eraf te halen? Maar hier heb ik wel precies een speciale schroevendraaier voor nodig, weet iemand de naam en hoeveel zo'n ding kost?

Openmaken heeft weinig zin, 1 stofje tussen de platter en leeskop die er een paar micron boven hangt en de platter is beschadigd en wat zou je erin kunnen doen.....niets.

Als hij niet draait is het vaak de printplaat, die vervangen door exact hetzelfde type zou kunnen.

Tip voor de volgende keer, maak backups.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan