Hard disk oveleden? Please help :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnoutb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 feb 2007
HI,

Ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik ben net terug van vakantie, ik heb via mijn apacer Cd211 alle fotos op een hard disk (2.5") gezet, maar na de vlucht wordt mijn hard disk opeens niet meer herkend. Ook in een USB hard disk drive wordt hij niet herkend, en maakt heel zacht geluid. Via recovery tools kan ik maar een beperkt aantal fotos van de memorycard terugvinden....

Wat moet ik doen?

Is de hard disk overleden of is hij nog te redden (voor een normaal bedrag?)

Weet iemand een betere recorvery tool voor de memory card (ik haal nu 200 van de 1500 fotos terug)?

Alle hulp wordt enorm op prijs gesteld...

Thanxs,
Arnout

Laatst bewerkt:
Goed,
niet lachen.
klinkt als een broodje aap.

ik heb het zelf ook geprobeerd en ...:

Ergens eens gelezen dat het kan helpen om de HD in statische verpakking voor een half uur of wat in de diepvries te leggen.

let wel, op die manier kan er vocht inkomen dus HD zal hierna ... in principe nog korter leven van officieel kan.

Mijn HD heeft het ook een tijdje niet gedaan. sloeg steeds over. heb hem een halve dag in de diepvries gelegd (begon eerst met half uur maar hielp bij mij niet echt. een halve dag had meer resultaat) en hij sloeg toen voor een laatste keer wel aan :love:
schijnt iets te maken hebben met bevroren naalden/strakke optische schijven of zo..

Maar probeer eerst maar die andere dingen allemaal maar

Memorycard? harddisk? ikke niet snap, zijn toch echt 2 verschillende dingen.

Ga eens aan de slag met UBCD, een cd met vele repair tools voor harde schijven.

Lange Pier,
dank voor die verwijzing. zal hem ook eens dl.

Voor de volledigheid, het volgende staat er allemaal op:
http://www.ultimatebootcd.com/

ps, misschien ook wat voor dat andere probleem van HD die voor de helft niet bereikbaar is?

Laatst bewerkt:
@arnoutb
Eerst even een advies,haal je e-mail adres even weg,voor het geval dat iemand er vervelende dingen me gaat doen.Je kunt gemaild worden als er op je naam geklikt wrdt,dus het is overbodig om het daar neer te zetten ;)
maar na de vlucht wordt mijn hard disk opeens niet meer herkend. Ook in een USB hard disk drive wordt hij niet herkend
Krijg je nog een melding o.i.d. als je de schijf probeert te benaderen,of is de schijf helemaal niet te zien?

Greetz

Een nacht in de diepvries heeft helaas geen resultaat opgeleverd :(

Ik krijg helemaal geen melding van de Hard disk. De usb drive wordt wel herkend maar zie via troubleshoot een error 10.

enig idee? Ik hoor wel dat de schijf iets doet. het lijkt alsof hij probeert op te starten. Dit duurt ongeveer 1 seconde dan gebeurt er niets meer en dan weer zo'n opstartend geluid...

Zijn er nog oplossingsmogelijkheden behalve een professionele recovery (waar ik het geld niet voor heb)

Thanxs!

Arnout

Ik hoor wel dat de schijf iets doet. het lijkt alsof hij probeert op te starten. Dit duurt ongeveer 1 seconde dan gebeurt er niets meer en dan weer zo'n opstartend geluid...
Het lijkt erop dat de schrijf\leeskop blijft hangen.Als je die niet draaiend krijgt,is recoveren niet te doen natuurlijk.

Zachtjes tegenaan tikken misschien?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan