Hard-disk probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Andre Linoge

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2005
Berichten
102
Goedemiddag
Onlangs ondervond ik zulke harde schijf problemen, (welke bestonden uit gekraak, gepiep en een zodanig gefluit dat het wel een fluitketel leek,) dat werken vrijwel nutteloos was geworden dat ik besloot om pc recovery toe te passen.
Na PC recovery kreeg in een foutmelding en wel "Kernel-Data-Inpage-Error. Na afsluiten en weer opstarten verscheen er een volgende foutmelding, te weten "Windows kan niet gestart worden omdat het volgende bestand is beschadigd of kan niet worden gevonden."

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen? Alle bestanden staan op de HD en heb geen herstel cd-s

BVD
Andre Linoge
 
Heb je nog de cd van Windows XP?
En welk bestand was er niet?

Bestanden kan je namelijk van de cd naar hdd kopieren in de Herstelconsole.
 
Best is om deze DLL vanaf de Windows XP cd te kopieren naar
de System32 met behulp van de herstelconsole.

1) Opstarten met de Windows XP cd,
2) R (Repareren) kiezen,
3) Op de vraag bij welke installatie je u wilt aanmelden geef je 1 als antwoord,
4) Het administrator-wachtwoord word gevraagt
5) Typ dan het volgende :

"Expand E:\i386\hal.dl_ c:\windows\system32\hall.dll"
zonder " " tekens.

De letter E: moet je veranderen naar de letter van de cd-rom.
 
Best is om deze DLL vanaf de Windows XP cd te kopieren naar
de System32 met behulp van de herstelconsole.

Ik heb wel het bestand op mn laptop gevonden, alleen als er geen andere copieermethode bestaat, dan zal ik eerst de Windows XP cd moeten bestellen. :confused:
 
Onlangs ondervond ik zulke harde schijf problemen, (welke bestonden uit gekraak, gepiep en een zodanig gefluit dat het wel een fluitketel leek,) dat werken vrijwel nutteloos was geworden dat ik besloot om pc recovery toe te passen.
Dit lijkt mij een hardwarematig probleem,dus het had geen enkele zin dit softwarematig proberen op te lossen ;)

Haal hier de volgende iso op,het bevat de 6 opstartdiskkettes van XP.

http://www.thecomputerparamedic.com/files/rc.iso

Om Hal.dll naar de hardeschijf te kopiëren werkte het "expand" commando niet bij mij,daar heb ik "copy" voor moeten gebruiken.

Als je in de herstelconsole bent aangekomen,type dan MAP om te zien welke letter er voor de CDRomdrive staat.

Type vervolgens copy X:\i386\hal.dl_ c:\windows\system32\hal.dll

Waar X voor de CDRomdrive letter staat.

Overigens is Hal.dll een lastig probleem,dus verwacht niet dat het onmiddelijk opgelost zal zijn ;)

Greetz
 
Grappig dat iedereen nu die hal.dll wil kopieëren, die gewoon in de windows\system32 map staat, en met copy, kun je niet een geëxtraheerde file expanderen.:confused:

Maare, het is meestal een corrupte boot.ini, die met bootcfg /rebuild, in de herstelconsole meer XP laat werken.
 
Grappig dat iedereen nu die hal.dll wil kopieëren, die gewoon in de windows\system32 map staat,
Tsja,TS vraagt erom en omdat hij\zij geen XP cd heeft geef ik hem de link waar hij\zij een herstelconsole kan ophalen ;)

Van deze cd werkt het commando "expand" niet en "copy" wel,althans bij bij :D
Maare, het is meestal een corrupte boot.ini, die met bootcfg /rebuild, in de herstelconsole meer XP laat werken.
Daar kan TS dan mooi die iso voor gebruiken.

Greetz
 
Als je weet hoe een iso op CD te branden,doe dat dan.Cd in de CDRomdrive en start de PC opnieuw op,kies R om in de herstelconsole te komen.

Lees verder mijn post nr.6 en die van Lange Pier nr.7.

Hier uitleg van de herstelconsole.

http://support.microsoft.com/kb/314058/nl

Greetz
 
Om een image naar cd te branden, kan je in Nero kiezen voor de categorie Kopieren en backup en dan voor Image branden naar schijf.
Of gebruik het programma Imgburn.
 
Als je weet hoe een iso op CD te branden,doe dat dan.Cd in de CDRomdrive en start de PC opnieuw op,kies R om in de herstelconsole te komen.

Lees verder mijn post nr.6 en die van Lange Pier nr.7.

Hier uitleg van de herstelconsole.

http://support.microsoft.com/kb/314058/nl

Greetz

Mijn laptop kan (gelukkig) een CD branden. Na dit proces gedaan te hebben, heb ik de PC met herstelconcole opgestart, wat allemaal keurig verliep, Alleen kwam ik terecht in
H:\I386 en H:\MiniNT wat het copieren van Hal.dll eenvoudig maakte. Na opstarten kwam er echter weer een foutmelding van een ander bestand, nl. ntoskrnl.exe, dat ook vervangen moest worden. Na dit gedaan te hebben, kwam er weer een foutmelding, en wel:

Windows kan niet geladen worden vanwege een fout in de software.
Meld dit probleem als: de benodigde dll-bestanden voor de kernel laden. Neem contact op met de leverancier over dit probleem.

Na een zoektocht op Google bleek uit de verzamelde informatie dat ik alsnog de Windows XP cd-rom nodig heb. Dus veel verder ben ik niet gekomen, in ieder geval bedankt voor de input.

Groet
Andre Linoge
 
Maare, het is meestal een corrupte boot.ini, die met bootcfg /rebuild, in de herstelconsole meer XP laat werken.
Heb je wat Lange Pier adviseerde ook geprobeerd?

Greetz
 
Uitleg over bootcfg /rebuild,kun je vinden middels de link die ik geef in post nr.10 :confused:

Paar vraagjes,
1.Zit er een diskettestation in de PC.
2.Hoeveel schijven en\of partities zitten erin.
3.Geen XP cd bij de laptop?
4.Staat er belangrijke data op de schijf die je wilt behouden.
 
Uitleg over bootcfg /rebuild,kun je vinden middels de link die ik geef in post nr.10 :confused:
Oeps, die had ik al gezien. Dan gaan we deze even opnieuw bekijken!!

Paar vraagjes,
1.Zit er een diskettestation in de PC.
Nee, helaas niet, die heb ik apart aangeschaft.

2.Hoeveel schijven en\of partities zitten erin.
Voor zover ik weet 1, waar de recoveryfiles opstaan.

3.Geen XP cd bij de laptop?
Als je de CD met het besturings-systeem Windows XP bedoeld, nee. Wel de software voor een/de herstel cd te maken. Wat onlangs gedaan is, alleen jammer dat de gebrande herstel-DVD niet bruikbaar is voor de Desktop.

4.Staat er belangrijke data op de schijf die je wilt behouden.
Ja, spijtig genoeg wel, een heleboel zelfs. Was dat niet het geval geweest, dat had ik de hele HD wel overgeschreven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan