Hard Disk stuk? of iets anders....

Status
Niet open voor verdere reacties.

SinisterNL

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2009
Berichten
5
Hee mensen, straight to the point.

Als ik me PC opstart moet ik aldoor kiezen uit de 3 veilige modussen of normaal opstarten, elke keer als ik verder ga (elke dus al geprobeerd) dan laadt ie tot en met het laadt balkje van windows maar verder doe ie niks, dan krijg ik een zwart beeld.

ik heb zelf ook al wat dingen geprobeerd
-elke mogelijke toetsen combinatie
-windows cd er in gedaan (komt wel een nieuwe optie bij de modussen)
-in het boot menu gekeken (toen verandert dat ie eerst de cd/dvd speler opstart en dan pas de harddisk)

ik ben behoorlijk ten einde raadt,

Waardoor het waarschijnlijk allemaal is gebeurd? *Kuch*private server ROSE Online*kuch*
Ik heb me lesje dus wel geleerd...
Elke hulp wordt gewaardeerd. Dus als me hardeschijf stuk is ben ik gewoon de sjaak? al die foto's! en filmpjes! en muziek! games!

toch alvast bedankt,,
Max, grtz
 
Hier helpt denk ik weinig meer. Sommige Helpmijlezers gaan naar de Herstelconsole van Microsoft, maar in de 3x dat ik dat geprobeerd heb loste dat niets op en moest ik uiteindelijk toch formatteren.

Ik geloof niet dat je hdd stuk is. Wat je kunt doen om al je bestanden te redden is het volgende:

als je nog een 2e schijf of schijfpartitie in je pc hebt, dan:

installeer daar nogmaals Windows op (zo kaal mogelijk -> snel dus)
Eenmaal draaiende, brand dan de bestanden vanaf de probleempartitie naar DVD of maak nog een andere partitie en kopieer ze daar naar toe.

Vervolgens formatteer je de oorspronkelijke Windows schijf(partitie) en installeer je Windows opnieuw.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt ook via een live CD van een linux distro bij je bestanden komen (dit is een cd/dvd waarbij je niets hoeft te installeren maar je kan wel je pc gebruiken)

vervolgens zet je alle bestanden op een andere partitie/hardeschijf/externe hdd en daarna kan je windows weer opnieuw installeren
succes
 
Je kunt ook via een live CD van een linux distro bij je bestanden komen (dit is een cd/dvd waarbij je niets hoeft te installeren maar je kan wel je pc gebruiken)

vervolgens zet je alle bestanden op een andere partitie/hardeschijf/externe hdd en daarna kan je windows weer opnieuw installeren
succes

Ok ok klinkt goed, kan ik die cd op internet of dergelijke kopen?
Dus ff in stappen:
ik doe de live cd erin.
ik krijg een overzicht(?) van me bestanden waar ik bij kan(lees; kopiëren).
Zet het op m'n externe schijf,
Installeer windows en zet alles terug.

Ik ga het volgend weekend proberen als ik zo'n cd in me handen kan krijgen.
Ik probeer het hier op de hoogte te houden, bij voorbaat dank
 
Hallo,

Een Live CD is een soort operation systeem, erg kort door de bocht een soort windows maar dan anders.

Je kunt het downloaden, en vervolgens op cd zetten, dan moet je je pc opstarten vanaf de cd en dan laat het programma in, vervolgens kun je bij je bestanden.

Hou er wel rekening mee dat je externe hardeschijf veilig verwijderd moet worden anders kan je er niet op schrijven.

een voorbeeld waar je een live cd kan downloaden

succes en ik hoor wel of het lukt
 
Hallo,

Een Live CD is een soort operation systeem, erg kort door de bocht een soort windows maar dan anders.

Je kunt het downloaden, en vervolgens op cd zetten, dan moet je je pc opstarten vanaf de cd en dan laat het programma in, vervolgens kun je bij je bestanden.

Hou er wel rekening mee dat je externe hardeschijf veilig verwijderd moet worden anders kan je er niet op schrijven.

een voorbeeld waar je een live cd kan downloaden

succes en ik hoor wel of het lukt

kheb dat bestand gedownload en uitgepakt, toen op cd gezet, maar me pc pakt die hele cd niet =\. ik denk dat ik me computer maar naar een speciaalzaak breng. weet iemand een een aanrader (omgeving alkmaar).
 
euhm...

normaal gesproken is het, de iso downloaden, die met nero of zo op cd zetten en die in de pc stoppen.

ik heb nog nooit een cd moeten uitpakken (het kan wel zo zijn dat jij winrar hebt ingesteld om iso bestanden uit te pakken.

Anders zou je nog eens kunnen proberen om een boot cd te maken maar normaal is dat al het geval

nog eventjes getest.

Je MOET de CD NIET uitpakken, gewoon de cd branden en dan opstarten vanaf de CD
 
Laatst bewerkt:
euhm...

normaal gesproken is het, de iso downloaden, die met nero of zo op cd zetten en die in de pc stoppen.

ik heb nog nooit een cd moeten uitpakken (het kan wel zo zijn dat jij winrar hebt ingesteld om iso bestanden uit te pakken.

Anders zou je nog eens kunnen proberen om een boot cd te maken maar normaal is dat al het geval

nog eventjes getest.

Je MOET de CD NIET uitpakken, gewoon de cd branden en dan opstarten vanaf de CD

ok ik ga het proberen
 
Wel als 'image' branden en NIET als 'data'.
 
In Nero Burning rom klikken op recorder en dan image branden.
 
Wat is het verschil tussen het branden van deze bestanden als image dan wel als data? In beide gevallen gebeurt toch hetzelfde -> de data wordt 1 op 1 overgezet.
 
Als ik het goed gelezen heb is het een .iso bestand. Daar begin je niet veel mee als bootcd. Als je hem brand als data dan blijft het een iso bestand en dat is niet de bedoeling.
 
ashampoo heeft een gratis burn studio programma is heel makkelijk en nederlands.

je kiest gewoon voor image branden.
hij vraagt dan waar de image zich bevind en dan druk je op openen en daarna op volgende.
daarna weer op volgende en hij begint te branden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan