hard disk word niet gezien

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robin12th

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2003
hallo forum, ik heb het volgende probleem ik probeer een oude maar nog computer in gebruik te nemen voor alleen foto bewerking. Ik heb toen een 2e harde schijf er ingezet
maar nu ziet de pc de harde schijf niet. het is een oude pc met een asus P4B266 moederbord. In de eerste instantie kreeg ik een fail primair ide master en slave.
Ik dacht dat de kabel niet goed meer was en heb deze vervangen . Ik krijg nu na wat gerommel geen fail meer maar hij ziet de schijf ook niet. Ik heb de jumper op de harde schijf veranderd. zonder resultaat. nu heb ik iets gelezen dat de schijf te nieuw zou kunnen zijn voor het moederbord. Kan iemand mij hier door heen loodsen dan zou ik erg dankbaar zijn ik ben er al lang mee bezig.

Bij voorbaat dank Robin :(

Nog wat extra info de HD is Seagate 160 ide

dit heb ik gehad met een western digital 100gb schijf :)

bios geflashed en alles was weer ok :D

helaas is de schijf alsnog 2 dagen later overleden :(

Bedankt voor de snelle reactie ik heb al gespeurd op de Asus site maar ik kan niets recents vinden laatste uit 2002 zo een beetje toen wanneer ik deze pc hebt aangeschaft .
moederbord is Asus P4B266.

Groetjes Robin:rolleyes:

Heb je de schijf ook al allen aangesloten zonder de Windows schijf waar Windows opstaat? Ik heb ook gekeken naar een bios update maar is er inderdaad 1 uit 2002/2003 maar je kan het natuurlijk proberen.
Ik neem aan dat het gewoon nog een IDE schijf is?

Bedankt voor de snelle reactie ik heb al gespeurd op de Asus site maar ik kan niets recents vinden laatste uit 2002 zo een beetje toen wanneer ik deze pc hebt aangeschaft .
moederbord is Asus P4B266.

Groetjes Robin:rolleyes:

als je een pc aanschaft komt het moederbord meestal met een bios van een tijdje geleden hoor :) tenzij je natuurlijk een nieuw moederbord koopt :)

het is altijd slim om alle drivers bij aanschaf van een nieuwe pc te downloaden van de site van dat product!

ik zou de update in ieder geval proberen als de schijf echt niet werkt :)

Hallo CMod,

Ik heb je advies opgevolgd en mijn bios geflashed daarna aangemeld in Windows en wat was het resultaat............Het werkt!!!!
Veel dank fantastisch

groetjes Robin:thumb:

Hallo CMod,

Ik heb je advies opgevolgd en mijn bios geflashed daarna aangemeld in Windows en wat was het resultaat............Het werkt!!!!
Veel dank fantastisch

groetjes Robin:thumb:

weet niet wie "CMod" is :P maar ben blij dat het gelukt is :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan