Hard disk

• Onderwerp starter Onderwerp starter deuce
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

deuce

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2002
Hallo,

zit twee hard disk in pc,C 6MB en D 20MB.
wil D als hoofd disk gebruiken.
of alle twee samen?

bedankt alvast!!!!!!!!!!!

En je echte vraag is?

Neem eens de tijd om een duidelijke vraag te stellen

er zitten 2 harde schijven in de pc.
C is de hoofd disk en is maar 6MB,D is een tweede disk 20MB wil deze als hoofd disk gebruiken.

hoop nu wel duidelijk is?

Geplaatst door deuce
er zitten 2 harde schijven in de pc.
C is de hoofd disk en is maar 6MB,D is een tweede disk 20MB wil deze als hoofd disk gebruiken.

hoop nu wel duidelijk is?

Duidelijk:confused: niet echt dus!

Neem aan dat je 6 GIG bedoeld en 20 GIG?

Oke, als je windows ( versie ?) op die van 6 gig staat, en je wilt die op die disk van 20 gig zetten, zul je moeten formateren.

Conclusie: formateer allebei de schijven ,en zet windows( versie?) op die van 20 GIG.

That is all.

Hallo Harry,
Sorry dat ik niet duidelijk ben.
ja er zit win 98 op,maar moet allebij formateren?
Dan zijn al mijn bestanden weg?

m.vr.gr.

precies,
Of je zet alles op de 6 GIG wat van belang is en gebruik dan GHOST om een copy te maken naar je D schijf, die past dan gelijk de groote aan, dan kun je de C en D omwisselen en is C 20 GIG, nu de oude C formateren en opnieuw spul op zetten

Uhhhmmm, zullen we niet de aansluitvolgorde (jumpers) vergeten?
Hoe zitten de harddisken nu aangesloten worden? De 20 gig zal namelijk nu als master op de primary IDE moeten komen en de 6 gig als slave.

Je maakt een backup van je data van de 20 gig, formatteerd die schijf, maakt hem master en de 6 gig slave, installleerd windows en zet je data terug, daarna maakt je de 6 gig leeg door te formatteren.

Ik zou trouwens lekker de 6 gig als schijf laten waar windows op staat en de 20gig voor de andere programma's. Vooropgesteld dat er niet al te veel snelheidsverschil in beide harddisken zit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan