hard drive fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knager

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2007
Tijdens het spelen van een game liep m'n pc vast. Ik deed toen ctrl - alt - del maar daar reageerde de pc niet op. Ik kon niks meer doen. Ik heb geen knop op de pc waarmee ie opnieuw opstart :confused: Ik heb 1 knop vooraan op de pc waarmee ik de pc opstart maar iig daar reageerde ie ook niet op. Ik heb toen de stekker eruit getrokken, en daarna de pc weer gestart. Ik kreeg toen de volgende melding :

1720 Smart Hard drive detects imment failure

Your hard disk drive is detecting an imminent failure.
To ensure no data loss, backup contents and replace this hard disk.
Attribute failed : #10

Initializing Intel (R) boot Agent version 4.1.0.8
PXE 2.1 Build 083 (WfM2.0) RPL V2.74

Ik had daar onder keuzes staan F1 : Boot F10 Setup F12: Network Service Boot

Toen heb ik Setup gekozen, vervolgens geselecteerd 'Stel standaardinstellingen in en sluit af' later starte ik de pc weer op en toen koos ik 'Negeer wijzigen en sluit af'
Als ik kies Opslaan op diskette dan zegt ie : FOUT Verwisselbare media defect/afwezig
Ik kon nog meer dingen kiezen. Nu start ik altijd via F1 op, spellen enz doen t nog wel. Is de harde schijf beschadigd ? Waarom moet ik elke keer booten , wat kan ik er aan doen ? Bedankt alvast :(

Ik denk dat je het advies wat gegeven word doot de pc moet volgen. Data van je hd backuppen voor zover mogelijk, nieuwe harde schijf plaatsen en daar windows op installeren en de backup terugplaatsen.

Met een beetje geluk kun je de defecte hd ghosten naar een nieuwe harde schijf. Dit betekend dat je een 1 op 1 kopie maakt op een nieuwe harde schijf en deze vervolgens in je systeem plaatst.

Oke, en wat heb ik nog aan mn oude harde schijf, hij heeft kortsluiting gemaakt. Wat moet ik ermee.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan