Hard drive is ineens verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DikkeHobbit

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2010
Hallo hallo

Ik heb weer een redelijk lange avond achter mijn PC gehad en helaas lukt het nog niet helemaal.. Ik heb namelijk Windows 7 geinstalleerd. Voordat ik dit deed kon ik nog zien hoeveel ruimte er op mijn hard drive stond etc. Installatie gestart en dat verloopt redelijk goed. Maar als hij voor de laatste keer gaat rebooten kan hij ineens mijn hard drive niet meer vinden :confused: Ik klik op F1 "to continue". Hij start nog op en ik krijg nog het Windows 7 achtergrondje. Na nog wat installeren staat in beeld: Welcome. Dit zal direct worden gevolgd door Shutting down. De computer start opnieuw op en ik kom niet meer in Windows. Ik kijk in mijn bios en zie dat idd mijn hard disk niet meer gevonden wordt.

Hebben jullie enig idee wat hier aan de hand is?

Ik heb het uiteraard al meerdere keren opnieuw geprobeerd, heb zelfs me hele C schijf geformateerd zodat hij helemaal vanaf een frisse schijf kon beginnen :P maar dat maakte niks uit. Als ik weer vanaf de windows 7 (niet echt legaal..) dvd ga installen moet ik eerst in mijn Bios hard disk uit mijn boot sequence halen en Optiarc DVD RW in de boot sequence zetten. Dat is de enige manier om weer vanaf de dvd te starten. Ik kan dan gewoon weer windows 7 installen, ook kan ik dan gewoon weer mijn hard disk zien. Ik zie dat er van de ...GB een paar GBs of MBs zijn gebruikt. Het enige wat er op staat is Windows 7 op dat moment. Hij staat er dus ook wel gewoon echt op, ik kan hem alleen niet opstarten!

Hellup!

Groeten
DikkeHobbit

Kijk nog eens heel goed, want je spreekt jezelf tegen.

Je HD is uit de BIOS verdwenen, maar je kunt wel meerdere keren Windows installeren? Probeer het eens met een legale (demo) versie en vertel ons dan nog eens of het probleem blijft. Ik vermoed namelijk een probleem met je installatie DVD.

Een vriend van me heeft Windows 7 zonder problemen weten te installeren met deze DVD dus denk niet dat er iets mis mee is.

Als ik nu in mijn BIOS kijk bij Standard CMOS Features. Alles met IDE staat hier op "None". Ik ga bijvoorbeeld naar IDE Primary Master, dat heeft in ieder geval met mijn hard drive te maken, en druk bij IDE HDD Auto-Detection op "Press Enter". In beeld komt dan even kort: Detecting hard drive.. Maar hij vind vervolgens niets. Bij de kopjes Capacity, Cylinder, Head etc staat dan ook overal 0. Ik trok hier de conclusie dat hij mijn hard drive niet meer gevonden kan worden. Of zit ik verkeerd te kijken en moet dat ergens anders?

Aan de andere kant kan ik wel nog vanaf de DVD opstarten en dan weer aan het installeren van windows beginnen. Dit geeft dus aan dat mijn hard drive niet kapot is of iets dergelijks.

Ik hoop dat jullie het nu iets beter begrijpen.

Groet

Anyone?

Update: Ik heb mijn legale windows xp er weer op gezet. Dit verloopt nog niet helemaal soepel. Ik krijg bijvoorbeeld geen verbinding met het internet terwijl er niets mis is met mijn kabel (hij deed het tenslotte nog toen ik Windows 7 ging installeren).

Als ik mijn pc nu opstart krijg ik na het scherm om de bios te openen dit:

1285137800-830.jpg

Als ik dan op F1 druk dan gaat hij wel gewoon windows xp opstarten. Hij voelde al wat traag aan dus ik probeerde met de map mijn documenten te schuiven (gewoon in de balk klikken en beetje verplaatsen) en dit bleek hij amper aan te kunnen. Toen ik taakbeheer er bij haalde zag ik CPU-verbruik al gauw naar de 60% springen :S Niet best dus.. Toen ik hem afsloot viel me ook op dat ik hem niet op stand-by kon zetten. Nu heb ik ECHT geen idee meer wat er allemaal aan de hand is maar als iemand nog tips heeft zou dat erg welkom zijn!!

Groet
DikkeHobbit

PS: zelfs als ik Hard disk uit de Boot Sequence haal in me bios start hij toch Windows xp op. Ik wist niet eens dat dat mogelijk was en vind het zelf nogal gek. Want op het moment dat Windows xp start dan start ik toch me hard disk op of hoe zit t?

Laatst bewerkt:
Heb je niet heel erg toevallig een SATA schijf in je computer zitten??

Ik begreep dat je IDE of SATA kan hebben, maar eerlijk gezegd, dat weet ik niet.. Waar kan ik dat zien en vooral, hoe helpt het bij het oplossen van het probleem?

Is voor mij niet zo belangrijk, maar jij wilde graag weten waarom je je harde schijf niet onder de IDE apparaten in de BIOS ziet. Een SATA schijf zou dat kunnen verklaren.

Het verschil kun je zien aan het aansluiting van de schijf. Een sata schijf heeft een platte smalle kabel (ong. 1cm breed). De kabel van IDE is ong. 4 tot 5 cm. breed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan