poekiepunker
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 22 mei 2013
Hoi, ik heb sinds ongeveer een jaar een dure pc die geschikt is voor gamen enzo, met een i7-2600 processor @3,40Ghz, maar mijn videokaart (een Nvidea GeForce GTX560, 1GB dacht ik?) maakt af en toe heeel veel lawaai bij het opstarten, alsof er een helicopter aan het opstijgen is ofzo
Dit deed ie sind een maand of 2-3, toen dit voor het eerst gebeurde heb ik de kast voorzichtig opengemaakt en met een doekje voorzichtig die propellor-achtige koeler dingen (fans heten ze denk ik?) er zat best veel stof op en vervolgens was het geluid ook weg, maar een paar weken later gebeurde dit weer, ik heb opnieuw stof afgedaan, dit keer ook met een stofzuiger, dit hiel opnieuw voor een aantal weken, maar laatst van de week maakte mijn pc dus weer geluid en toen heb ik m heel uitgebreid schoongemaakt met wattenstaafjes, doekjes, stofzuigers, etc schoongemaakt ik ben overal zoongeveer tussengeweest, en bovendien lag er erg weinig stof op, een heel klein beetje maar.... beteknt dit dat mijn videokaart gewoon ultra gevoel is voor stof? of dat de fans ofzoiets die propellors vervangen moeten worden? of dat ze geolied moeten worden? (had ik oot iets over gelezen, maar ik ga dat zelf met mijn onhandigheid dus niet proberen..) Ik heb dus niet zoveel verstand van computers
Ik hoop dat iemand me kan helpen