Harddisc met ouder besturingssysteem

Status
Niet open voor verdere reacties.

scootnik11

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2004
Berichten
5
hej,
ik heb een vraag:
Ik heb laatst een nieuwe harde schijf gekocht en deze in mijn pc gezet, ik heb mijn oude harde schijf eruit gehaald (hier staat dus mijn oude besturingssysteem (Win98) nog op).
Deze wil ik er nou bij stoppen, ik weet dat deze vraag lijkt op de thread iets onder mij alleen hij is toch ietsje anders...
Hoe krijg ik mn oude harde schijf er nou bij?
Want een pc met 2 besturingssystemen gaat niet...
en als ik mijn oude harde schijf erbij stop start hij windows 98 op en mn computer moet windows XP op mijn nieuwe harde schijf opstarten...ik wil mijn oude schijf wel formateren maar hoe....Helpp mij :thumb:
 
Staat je hd met xp als primairy master en de hd met 98 als slave?
 
Er van uitgaande dat je oude schijf nu als slave draait, kun je die opnieuw parttioneren met fdisk. Let wel goed op dat je schijf 2 neemt en niet schijf 1 want dan partitioneer je je nieuwe schijf.
 
Hm, was even te snel. Ik laat het antwoord van die slave toestand even aan Mario over, daarna kun je met mijn antwoord verder
 
Geplaatst door scootnik11
kep er niet zoveel verstand van, hoe doe je dat?

Tsja hoe wijzigen,
Dat kun je doen door de jumpers (aan de achterzijde van je harde-schijf, let wel goed op de instellingen)

- en zitten beide schijven aan 1 kabel?
 
jah beide schijven zitten aan een kabel, voor derest zitten er alleen energie kabels aan de schijven vast
 
Mocht het gaan werken vergeet fdisk eerst maar.

Je kunt het eenvoudiger in winXP doen. Rechtsklikken op deze computer en dan voor beheren kiezen. Hier kun je ook je 2e hd formatteren en opnieuw indelen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan