Harddisk aansluiting - kabel issue?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Casperenregina

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mei 2005
Berichten
2
Ik heb van een vriend een pc (pentium 3, 450 mhz, 128 mb intern) gekregen zonder harde schijf die ik aan de praat probeer te krijgen. Ik heb een nieuwe harde schijf gekocht (Maxtor 80GB). Wat ik ook probeer met de aansluiting van de harde schijf hij start de pc niet verder op dan een tweede bios scherm (nadat hij de geheugen check & de HD als primary master heeft gevonden). In dit scherm geeft hij de melding LBA-UDMA 33. Het lijkt of er een cursor staat om iets aan te passen maar dit lukt niet. Weet iemand waar dit aan ligt. Ik heb andere IDE kabel en ander moederbord slot geprobeerd maar dat verandert niets.. De harde schijf zou wel goed moeten zijn wat hij is door hem aan andere PC te hangen geformatteerd en voorzien van XP. Help!

Casper
 
Geplaatst door Casperenregina
LBA-UDMA 33.
In het Bios 'Auto detect' te selecteren en niet op wat je hierboven vermeld hebt.

Er zit XP op je HD? Volgens mij moet je je HD formateren en hierna XP opnieuw te installeren.

Dennis.
 
Welkom op Helpmij.:)

Kan het moederbord die grote hardeschijf wel aan?

Kijk eens of je verder komt met een Bios-overlay programma van Maxtor.(Maxblast4)
Die kun je hier vinden:
http://www.maxtor.com/portal/site/M...tware Downloads/ATA Hard Drives&downloadID=57

Je kunt niet via een andere PC eerst Windows XP installeren en dan de schijf overzetten. Je krijgt dan problemen met de hardware, dus met een lege schijf beginnen.

Eventueel kijken of er een Bios update is voor dat moederbord, die grotere schijven ondersteund. Je moet dan wel weten waar je mee bezig bent. Het Bios verkeerd updaten(flashen) en het moedebord is stuk.
 
Laatst bewerkt:
:rolleyes: Ten eerste XP op een harde schijf zetten en dan in een andere PC bouwen werkt niet hoor, dat kun je vergeten.

Ten tweede, 450 mhz en 128 MB is toch echt een beetje weinig om XP fatsoenlijk te laten lopen.

Ik zou proberen er Windows 2000 op te zetten, maar dan op de normale manier, CD erin > opstarten > opstart volgorde in het Bios aanpassen zodat hij vanaf CDRom opstart en dan via de Windows Setup de schijf formateren en Windows erop zetten.
 
Ja, het heeft met de adressering te maken. Daarom is het 'Auto detect' het proberen waard, voordat eerst de moeite wordt genomen om een upgrade op het Bios te gaan doen.

Een Pentium III moet die 80GB wel kunnen adresseren.

Dennis.
 
Ik zag de zeer uitgebreide informatie van @crash niet, volg zijn aanwijzingen maar eerst. En natuurlijk die van @Casperenregina ook.

Dennis.
 
Hallo

X.P. installeren op p.c. 1 , en dan de betrokken h.d.d. in p.c. 2 met een totaal verschillende configuratie monteren werkt dus niet.....

Ik vermoed echter dat de b.i.o.s. deze schijf niet , of slechts onvolledig herkend , wat je zou kunnen oplossen d.m.v. een "diskmanager" v/d betrokken fabrikant op deze schijf te installeren .

Herkend de p.c deze schijf wel tijdens de p.o.s.t. ???

Het "flashen" v/d betrokken b.i.o.s. is wel de allerallerlaatse optie die ik persoonlijk zou overwegen hoor .......

Da kans dat de betrokken p.c. "dood" is na het "flashen " , is immers een niet te verwaarlozen mogelijkheid....

Peter
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan