Harddisk compleet gewist door chkdsk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcellinus

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
hallo ,
bij mij heeft zich een kleine ramp voltrokken: mijn HD is gewist door chkdsk. Hoe kan zo iets gebeuren?

Met een defragmenteer prog wilde ik mijn hd opruimen . het prog zegt dat er een foutje opzit en dat hij chkdsk heeft geaktiveerd bij de volgende opstart. En dat is dus gebeurd: compleet de hele hd geplunderd! Ik gebruik win2000. Iemand die soort gelijke ervaring heeft gehad of weet hoe dit kan?

bedankt voor je reaktie!

Onder normale omstandigheden lijkt me dat niet mogelijk. Maar het ging dus niet over de c: schijf (want je kunt nog opstarten? Dus als je die partitie opent, is de hele schijf leeg? Als je gewoon geen bestanden meer ziet, probeer dan met een recovery tooltje zoals deze om verloren bestanden terug te halen. Het is wel belangrijk dat je dit programma op andere partitie installeert en voor de rest niet met die verloren partitie doet, dat kan het recovery proces negatief beinvloeden.

Laatst bewerkt:
Heb ik ook wel eens gehad, alle data stond toen nog wel op de schijf, alleen de hele index was weg.
Ik heb toen alles terug kunnen vinden door met naar extenties te zoeken.
Na het zoeken op *.*doc vond ik alle word documenten terug, alleen alle namen waren weg (zie bijlage).
En zo ging het met alle data.:confused:

Laatst bewerkt:
wel op dit moment zit Active Undelete een paar grote bestanden 'te recoveren' maar dat is slechts 10 % van wat er op zat . de rest is kennelijk verdwenen.

Toen ik op de hd keek na de opstart zaten er 3 folders in: Found.000 met allemaal fileooo1 .chk bestanden in. Recycler met rare kleine bestandjes in en System volume information die leeg was.

Al gezocht op extenties, doc, mp3, gif enz ?

Ik heb je ook nog een mailtje gestuurd.

Geplaatst door Jozo
Al gezocht op extenties, doc, mp3, gif enz ?
ja ik heb alles door gespit en op een paar recoveries na is alles verdwenen

Ik heb je ook nog een mailtje gestuurd.

ja ik heb het geprobeerd te downen maar helaas . het bestand was niet bereikbaar. maar Active undelete lijkt zover mogelijk het goed tedoen het is een professioneel prog. helaas niet meer dan 10%. Maar perssonlijk zit ik nu meer in over de oorzaak van deze ellende raadsel achtig.

bedankt voor jullie moeite

teraanvulling

met disk investigator kwam ik bij decimalen deze melding tegen: A disk read error occurred. ntldr is missing. ntloader is compressed . press ctrl+alt del to restart.. dit zal dus gebeurd zijn. maar ntloader is compressed?????? ntloader is missing?? vreemd.

ik heb precies hetzelfde probleem met 1 van mijn schijven.
Gelukkig had ik veel op die schijf al op een backup gezet, maar ben nu wel een aantal grote films en programma's kwijt.

Ik zag gebeuren dat hij vanalles aan het verwijderen was tijdens chkdsk, dus heb het onderbroken (pc aan en uit), of dat verstandig is weet ik niet.

In elk geval was alles weg. En Disk Investigator heeft nog niets terug gevonden.

ik las dit met disk investigator:

S c h i j f f o u t . . . N T L D R o n t b r e e k t . . . N T L D R i s g e c o m p r i m e e r d . . . D r u k C T R L + A L T + D E L o m o p n i e u w t e s t a r t e n . . . t

Oftewel:
S c h i j f f o u t . . . N T L D R o n t b r e e k t . . . N T L D R i s g e c o m p r i m e e r d . . . D r u k C T R L + A L T + D E L o m o p n i e u w t e s t a r t e n . . . t

hmm heeft iemand ideeen?

opvallend . exact het zelfde probleem.
Ik hou het op een write error.
ik heb de hd meermalen met norton laten scannen maar geen fout gevonden dus gebruik ik de hd gewoon weer... tot het volgende schip strandt :eek:

Geplaatst door marsmannetje
ik las dit met disk investigator:

Oftewel:

hmm heeft iemand ideeen?

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=174045&highlight=ntldr

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan